گزارش از بازار طلا و ارز پایتخت؛ سومین روز متوالی ثبات

گزارش از بازار طلا و ارز پایتخت؛ سومین روز متوالی ثبات
خلاصه اخبار

دیروز چهارشنبه ۱۹ تیرماه بازار طلا و ارز پایتخت برای سومین روز متوالی ثبات نسبی را تجربه کرد و نرخ‌ها نوسانات محدودی داشتند. دلار اندکی کاهش و سکه اندکی افزایش یافت. قیمت دلار در حدود ۱۲۹۰۰ تومانی قرار گرفت و و صرافی ملی قیمت رسمی دلار و یورو را بدون تغییر به‌ترتیب ۱۲۷۵۰ و ۱۴۶۵۰ تومان اعلام کرد. قیمت سکه در نیمه پایین کانال ۴.۵ میلیون تومانی و مثقال طلا در محدوده یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی قرار دارد.

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد نیوز، روز چهارشنبه دلار در بازار آزادحداقل 12870 تومان و حداکثر 12930 تومان افزایش یافت. البته میزان نوسان در 2 روز اخیر به اندازه ای محدود بوده است که نمی توان از آن برداشت افزایشی یا کاهشی خاصی داشت.

 وقتی روند بازار ارز در 53 روز گذشته را نیز بررسی می کنیم، کاملا مشخص است که دلار تغییرات قیمتی قابل توجهی نداشته است و در یک دامنه مشخص تغییرات نسبتا محدودی را تجربه کرده است. هم چنین هر چقدر در این 53 روز به جلو حرکت کردیم، نوسانات محدودتر شده است تا اینکه به دامنه 50 تومانی 2 روز اخیر رسیده ایم.

با این حال، برخی از کارشناسان و تحلیل گران اعتقاد دارند، آرامش روزهای اخیر نباید بازارساز را از مخاطرات پیش روی بازار غافل کند. امکان تضعیف سمت عرضه، احتمال ورود تقاضای احتیاطی، افزایش تقاضای تجاری و پرهیز از اصلاحات اقتصادی از جمله مخاطراتی هستند که می توانند آرامش بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهند. در چنین شرایطی، بازارساز بهتر است در کنار پیش‌برد سیاست های فعلی که منجر به آرامش بازار شده است، برای مخاطرات پیش رو نیز خود را آماده کند که نوسانات بازار محدود بماند.

نزدیک کردن نرخ سامانه نیما به بازار آزاد و جلوگیری از شکل گیری آربیتراژ قیمتی بین صرافی  های بانکی و آزاد دو تصمیم مهم سیاست گذار بوده اند که در سال اخیر به کاهش تغییرات قیمتی کمک کرده اند. در کنار این، فعالان ارزی باور دارند، بازارساز در سمت عرضه حواله درهم بسیار قدرت مند عمل کرده است و این عامل نیز در آرامش بازار اثر داشته است.

قیمت دلار و ارزهای رایج

به گزارش اقتصادنیوز؛ امروز چهارشنبه 19 تیرماه ۱۳۹۸ شاخص ارزی بین سقف محدوده 12800 تومانی و کف محدوده 12900 تومانی جابه‌جا شد و عصر دلار در بازار آزاد پایتخت بین 12890 تا 12920 تومان خرید و فروش شد.

همچنین صرافی ملی نرخ خریدوفروش دلار و یورو رابدون تغییر اعلام کرد و قیمت رسمی دلار بین 12650 و 12750 تومان و یورو بین 14550 تا 14650 تومان اعلام شود.

 قیمت حواله درهم امارات نیز که دیروز روی رقم 3510 تومان به کار خود پایان داده بود امروز به 3540 تومان رسید. 

آخرین قیمت طلا و سکه 

عصر امروز در بازار طلا قیمت هر قطعه سکه امامی ( طرح جدید)  با نرخ 4 میلیون و 530 هزار تومان و سکه بهار آزادی (طرح قدیم)  با نرخ 4 میلیون و 330 هزار تومان است.

همچنین امروز قیمت نیم‌سکه  2 میلیون و 300 هزار تومان، قیمت ربع‌سکه یک میلیون و 420 هزار تومان و قیمت  سکه‌گرمی 980 هزار تومان اعلام شد.

از سوی دیگر امروز عصر قیمت مثقال طلای آبشده در بازار طلای تهران یک میلیون و 857 هزار تومان قیمت خورد و هر گرم طلای 18 عیار حدود 428 هزار تومان است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.