گزارشی از عرضه اولیه دتوزیع (شرکت توزیع دارو پخش)

گزارشی از عرضه اولیه دتوزیع (شرکت توزیع دارو پخش)
خلاصه اخبار

شرکت توزیع دارو پخش (دتوزیع) روز یکشنبه مورخ 1398/07/21 در بازار فرابورس به روش بوک بیلدینگ عرضه خواهد شد.

همان طور که در گزارش پیشین عرضه اولیه دتوزیع اشاره شد شرکت توزیع دارو پخش در یکشنبه هفته آتی مورخ 1398/07/21 در بازار فرابورس به روش بوک بیلدینگ عرضه خواهد شد. دامنه قیمت در دوره ثبت سفارش از مبلغ 22.500 ریال تا 23.000 ریال می باشد.

لازم به ذکر است در عرضه اولیه به روش بوک بیلدینگ اولویت با بیشترین قیمت است و در صورت ثبت سفارش با قیمت کمتر ممکن است سهمی به شما تعلق نگیرد. همچنین اختصاص سهم در این روش براساس الویت زمانی ثبت سفارش نیست. یعنی شخصی که در انتهای بازه زمانی معرفی شده سفارش خود را ارسال می کند با شخصی که در ابتدای بازه زمانی سفارش خود را ارسال کرده هیچ تفاوتی با هم ندارند. در نتیجه علاقه مندان به شرکت در عرضه اولیه در صورت اختلال در سیستم کارگزاری ها یا هسته بورس نگران ثبت سفارش خود در دقایق ابتدایی بازه زمانی تعیین شده نباشند.

از آن جایی که ساعت دقیق ثبت سفارش اکنون مشخص نیست و ناظر در روز عرضه اولیه ساعت دقیق ثبت سفارش را مشخص می کند می توانید با فعال کردن نوتیفیکیشن بخش اخبار عرضه اولیه در اپلیکیشن سیگنال از ساعت دقیق ثبت سفارش در روز یکشنبه مطلع شوید.

معرفی شرکت توزیع دارو پخش

شرکت توزیع دارو پخش با بیش از 20 مرکز فروش در تهران و مراکز استان ها جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت داروپخش می باشد. موضوع فعالیت شرکت تهیه و توزیع انواع دارو، مواد دارویی و شیمیایی، تجهیزات پزشکی، فرآورده های بیولوژیک، محصولات آرایشی بهداشتی، لوازم درمانی و … می باشد.

در حال حاضر 5 شرکت پخش دارویی حدود 50% سهم بازار را در اختیار دارند که شرکت دتوزیع در میان سایر توزیع کنندگان بالاترین سهم را دارا بوده و براساس آمار وزرات بهداشت در پایان آبان ماه سال 1397 معادل 13%  از سهم بازار داروهای انسانی را کسب کرده است. پس از دتوزیع شرکت پخش هجرت با 10% از سهم بازار قرار دارد که چندی پیش نیز عرضه اولیه آن در بازار سرمایه صورت گرفت. پس از دتوزیع و پخش هجرت شرکت رازی، آدوراطب و پخش البرزجایگاه های بعدی بازار را در اختیار دارند.

در ترکیب سهامداری دتوزیع نیز شرکت دارو پخش با 90% و شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با 10% دیده می شوند.

گزارشی از عرضه اولیه دتوزیع (شرکت توزیع دارو پخش)

بررسی سودآوری دتوزیع

براساس گزارشات شش ماهه منتهی به شهریور ماه، سود خالص شرکت نیز نسبت به مدت مشابه در سال قبل 35% رشد داشته است اما سود هر سهم (EPS) در گزارش شش ماهه 33% کاهش داشته است. دلیل کاهش سود هر سهم افزایش سرمایه 100 درصدی شرکت بوده است.

نقدینگی مورد نیاز عرضه اولیه دتوزیع

حداکثر حجم قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی در عرضه اولیه دتوزیع 150 سهم می باشد. هرچند حداکثر نقدینگی موردنیاز این عرضه اولیه نیز 347 هزار تومان است اما با توجه به مشارکت بالای شرکت کنندگان در عرضه اولیه های اخیر به احتمال فراوان سهام کمتری به هر شخص تعلق بگیرد.

پیش بینی می شود در صورت استقبال 800 هزار نفری تا یک میلیون نفری در عرضه اولیه دتوزیع، به هر کد معاملاتی 75 تا 60 سهم اختصاص یابد. با توجه به پیش بینی صورت گرفته و احتساب کارمزد به نظر می رسد مبلغی در حدود 139.000 تومان تا 173.500 تومان برای شرکت در عرضه اولیه دتوزیع کافی باشد.

گزارشی از عرضه اولیه دتوزیع (شرکت توزیع دارو پخش)

از آن جایی که آمار دقیقی از تعداد ثبت نامی های جدید در دست نمی باشد پیش بینی دقیق نقدینگی مورد نیاز کار بسیار سختی می باشد. شاید برای پیش بینی دقیق تر بهتر است منتظر عرضه اولیه امروز باشیم تا ببینیم چه تعداد در عرضه اولیه کویر شرکت می کنند و بر آن اساس تصمیم بگیریم.

برای اطلاع از عرضه اولیه های جدید، آخرین نسخه اپلیکیشن سیگنال را دانلود و با مراجعه به بخش اخبار عرضه اولیه، نوتیفیکیشن مربوط به آن را فعال کنید.
نظرات کاربران
  • خدا قوت اپلیکیشن شما بینظیره براتون ارزوی بهترینارو دارم

    • سلام، سپاس از نظر شما، با ما همراه باشید.