کارکنان نفت فلات قاره توربوکمپرسور زیمنس را راه‌اندازی کردند

کارکنان نفت فلات قاره توربوکمپرسور زیمنس را راه‌اندازی کردند
به گزارش سیگنال به نقل از شانا،

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، با تلاش کارکنان واحد تعمیرات منطقه بهرگان، توربوکمپرسور زیمنس کارخانه تزریق گاز پارسی CS700 نفت و گاز آغاجاری تعمیر و راه‌اندازی شد.

علی سرکهکی، مسئول تعمیرات سکوی سروش در منطقه بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران در این باره توضیح داد: پس از اعمال تحریم‌ها با وجود صرف هزینه‌های زیاد، بعضی از شرکت‌های ایرانی فعال در زمینه طراحی، ساخت و تعمیر توربوکمپرسورها نیز موفق به راه‌اندازی این توربوکمپرسور نشدند، اما با تلاش همکاران ما در واحد تعمیرات سکوی سروش طی ماه‌های گذشته، این توربوکمپرسور تعمیر و راه‌اندازی شد.

وی با اعلام اینکه شرکت نفت و گاز آغاجاری در سال 89 این توربوکمپرسور را برای گسترش تزریق گاز از شرکت زیمنس خرید، افزود: هنگام راه‌اندازی این دستگاه‌ها زیمنس در دسترس نبود و قرارداد راه‌اندازی با یکی از شرکت‌های ایرانی که با زیمنس همکاری بیشتری داشت، امضا شد. اما شرکت طرف قرارداد هم تخصص لازم را نداشت و توربوکمپرسور پس از 870 ساعت فعالیت از کار افتاد.

سرکهکی با اشاره به اینکه شرکت نفت و گاز آغاجاری برای راه‌اندازی مجدد این توربوکمپرسور از طریق برون‌سپاری اقدام کرد، ادامه داد: با توجه به اینکه مشابه این توربورکمپرسور در سکوی سروش وجود دارد، تعمیر آن به شرکت نفت فلات قاره ایران سپرده شد. همکاران ما در بخش تعمیرات سکوی سروش توانایی و تخصص لازم برای نگهداری و تعمیر این توربین‌ها را دارند و تاکنون تعمیر و نگهداری توربین‌های سکوی سروش به پیمانکاران خارجی و دیگر شرکت‌های داخلی واگذار نشده است.