کارت گرافیکی ۳۰۷۰ تی‌آی هم مانند سایر محصولات انویدیا استخراج رمزارز را محدود می‌کند

کارت گرافیکی ۳۰۷۰ تی‌آی هم مانند سایر محصولات انویدیا استخراج رمزارز را محدود می‌کند

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

هش‌ریت 3070 تی‌آی در زمان استخراج اتریوم

کارت گرافیکی 3070 تی‌آی(RTX 3070 Ti) نیز همانند نسخه‌ی بدون تی‌آی خود با 8 گیگ حافظه‌ی گرافیکی عرضه شده که برای گیمرها ناکافی بنظر می‌رسد. با این وجود پهنای باند وی‌رم که در الگوریتم‌ اتهش اهمیت دارد از 14 گیگابیت بر ثانیه در 3070 به 19 گیگابیت بر ثانیه در 3070 تی‌آی افزایش یافته است. با این وجود انویدیا قیمت 3070 تی‌آی را 599 دلار تعیین کرده است که 100 دلار از 3070 گرانتر است.

سیستم محدود کننده‌ی هش‌ریت 3070 تی‌آی نیز همانند 3080 تی‌آی(RTX 3080 Ti)پس از راه‌اندازی نرم‌افزار استخراج تقریباً بطور بلادرنگ فعال شده و هش‌ریت این محصول بر روی الگوریتم استخراج اتریوم را از محدوده‌ی 80 مگاهش بر ثانیه به 40 مگاهش بر ثانیه کاهش می‌دهد. در نتیجه هش‌ریت ارائه شده توسط این محصول(در حالتی که قفل ماینینگ فعال است) تقریباً با کارت ماینینگ سی.پی.ام پنجاه اچ.ایکس(CMP 50HX) برابری می‌کند.

در نتیجه، کارت گرافیکی 3070 تی‌آی با وجود سیستم محدود کننده‌ی هش‌ریت و شرایط شبکه‌ی اتریوم و قیمت کنونی این رمزارز تنها 2/62 دلار(بدون محاسبه‌ی هزینه‌ی برق) برای ماینرها درآمد دارد.

سیستم محدود کننده‌ی هش‌ریت مانع ماینرها نشده است

با این وجود وب‌سایت تامزهاردور(Tomshardware) اعمال سیستم محدود کننده را برای مقابله با کمبود کارت‌های گرافیکی گیمینگ ناکارآمد توصیف کرده و افزود که ماینرها احتمالاً با امید به ارائه‌ی روشی برای حذف سیستم محدود کننده کارت‌های گرافیکی که به همراه سیستم جدید محدود کننده‌ی هش‌ریت(نسخه‌ی ال.اچ.آر(LHR) کارت‌های گرافیکی 3080 تی‌آی، 3080، 3070، 3060 تی‌آی و 3060) عرضه می‌شوند را خریداری می‌کنند.

با توجه به کاهش قیمت اخیر بازار رمزارزها و شرایط کنونی شبکه‌ی اتریوم، در صورتی که سیستم محدود کننده‌ی هش‌ریت کارت گرافیکی 3070 تی‌آی حذف شود نیز بکارگیری این محصول بر روی الگوریتم اتهش روزانه تنها 5/23 دلار درآمد حاصل خواهد کرد. اما هم‌اکنون سیستم محدود کننده هش‌ریت رمزارزهای ریون کوین(Ravencoin) و کانفلکس(Conflux) را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و هر دو تقریباً درآمدی معادل با 3/25 دلار را ارائه می‌کنند که هم‌اکنون سود‌آورترین رمزارزها برای استخراج توسط 3070 تی‌آی محسوب می‌شوند.

در حقیقت، با وجود بکارگیری سیستم محدود کننده‌ی هش‌ریت نیز ممکن مانع برخی از ماینرها برای استفاده از این محصولات برای استخراج رمزارز نشود. اما یقیناً زمان بازگشت سرمایه که در حوزه‌ی استخراج رمزارز اهمیت بالایی دارد برای ماینرها افزایش خواهد یافت. با این وجود، با توجه به تعیین شده برای این کارت گرافیکی، قیمت کنونی رمزارزها و توان محاسباتی آن بر روی سود‌آورترین رمزارزها شش ماه برآورد شده است.

نظر شما نسبت به قدرت محاسباتی کارت گرافیکی 3070 تی‌آی بر روی الگوریتم استخراج اتریوم چیست؟ آیا این محصول و دیگر کارت‌های جدید انویدیا که به همراه سیستم محدود کننده‌ی توان محاسباتی ارائه می‌شوند همچنان از سوی ماینرها مورد استقبال قرار خواهند گرفت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.