چین: هرگز در برابر فشارهای آمریکا تسلیم نخواهیم شد

چین: هرگز در برابر فشارهای آمریکا تسلیم نخواهیم شد
خلاصه اخبار

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تهدیدهای آمریکا درباره افزایش تعرفه گمرکی نسبت به محصولات چینی گفت: چین تمایلی به ورود به جنگ تجاری ندارد اما از آن نیز نمی‎ترسد ما هرگز در برابر فشارهای خارجی تسلیم نخواهیم شد و قاطعانه از حقوق و منافع قانونی خود دفاع خواهیم کرد.

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا، ‘گنگ شوانگ’ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پکن اعلام کرد که افزایش تعرفه نمی‎تواند مشکل را حل کند و آغاز جنگ تجاری به همه آسیب خواهد رساند.
او گفت: در ماه آوریل سال گذشته، آمریکا برای اولین بار تعرفه محصولات چینی را افزایش داد و چین نیز بلافاصله قاطعانه پاسخ این اقدام آمریکا را داد از آن به بعد، آمریکا پیوسته تهدیدهای جدیدی را مطرح کرده و بارها به صورت رسمی تعرفه را افزایش داده که چین نیز در برابر آن تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.
در هفته گذشته، آمریکا تهدید کرد که میزان تعرفه 200 میلیارد دلار محصول چینی را از 10 به 25 درصد افزایش دهد این اقدام آمریکا تا کنون با مخالفت جامعه بین المللی و واکنش بازارهای مالی رو به رو بوده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین در همین رابطه تصریح کرد: پیش از این نیز چنین اتفاق‎هایی بارها افتاده است موضع چین همواره مشخص است و آمریکا نیز به خوبی آن را می‎داند ما از آمریکا می‎خواهیم با تغییر سیاست‎هایش در کنار چین به یک سو حرکت کند تا یک توافق برد – برد میان دو طرف حاصل شود.
او گفت: اکنون هیات مذاکره‎کننده چینی که در این شرایط عازم آمریکا شده ‎است مسئولیت بزرگی بر عهده دارند و با تمام توان برای حل اختلافات تلاش خواهند کرد.
وی ادامه داد: عده ای از آمریکایی‎ها بر این تصور اشتباه هستند که چین عزم و توانایی لازم برای دفاع از منافع خود را ندارد و ضمن اطلاع‎رسانی غلط، بی هیچ قید و شرطی خواستار برآورده شدن خواسته‎های خود هستند؛ به صورت طبیعی چین نیز چنین رویکردی را رد می‎کند و قاطعانه مخالف آن است.

منبع: irna.ir