چین مصمم به سرکوب صنعت استخراج رمزارزهاست

چین مصمم به سرکوب صنعت استخراج رمزارزهاست

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

ماینینگ ممنوع

مقامات استان چینگهای کشور چین روز گذشته ممنوعیت هرگونه فعالیت در زمینه‌ی استخراج رمزارز و سایر دارایی‌های رمزارزی را اعلام کردند.

براساس سند جدیدی که صبح روز چهارشنبه توسط اداره‌ی صنعت و فناوری اطلاعات استان چینگهای صادر شده است، تمام کسب و کارهای مرتبط با استخراج رمزارز باید هرچه سریع‌تر فعالیت خود را تعطیل کنند، درحالیکه از این پس هیچ مجوزی برای فعالیت در این حوزه در استان چینگهای هم صادر نخواهد شد.

خرید بیت کوین ممنوع سوخت شدن سرمایه دولت ایران

دولت مرکزی این استان همچنین اعلام نموده که در راستای اطمینان از انطباق با دستورالعمل‌های جدید، به صورت کاملاً تصادفی بر کسب و کارها به زودی مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

یک حرکت گسترده برای سرکوبی رمزارزها

گفته می‌شود که این دستورالعمل در واقع بخشی از یک حرکت گسترده از طرف دولت مرکزی در راستای کاهش انتشار کربن کشور چین است، زیرا شورای دولتی این کشور اخیراً خواستار سرکوب شدید صنعت استخراج رمزارز در سراسر چین شده است.

خرید بیت کوین ممنوع سوخت شدن سرمایه دولت ایران

فرآیند استخراج رمزارز از نظر طراحی بسیار پرمصرف و شدیداً وابسته به انرژی است، درحالیکه بخش اعظم شبکه‌ی برق‌رسانی کشور چین نیز از طریق سوخت‌های فسیلی به ویژه ذغال سنگ تامین می‌شود.

استان چینگهای اکنون سومین استان از کشور چین است که طی روزهای گذشته ممنوعیت فرآیند استخراج رمزارز را به صورت علنی اعلام کرده است. دولت‌ سین‌کیانگ و مغولستان مرکزی نیز طی یک هفته‌ی گذشته با صدور بخش‌نامه‌های پیامی رویکرد مشابهی را اتخاذ کرده‌اند.

افزایش سطح نظارت در کشور چین یکی از عوامل اصلی سقوط بازار رمزارز در ماه می است؛ پس از انتشار اخبار مربوط به دستورالعمل‌های جدید شورای دولتی چین(همزمان با پست‌های توییتری پی‌در‌پی ایلان ماسک) رمزارز بیت کوین از سطوح 50 هزار دلاری خود یک روند نزولی به سمت سطوح 30 هزار دلاری را آغاز کرد.

چین مرکز استخراج رمزارز جهان

براساس داده‌های منتشر شده توسط مرکز اقتصاد جایگزین دانشگاه کمبریج، از لحاظ تاریخی بخش قابل توجهی از قدرت محاسباتی شبکه‌ی بیت کوین همواره در کشور چین متمرکز بوده است، اما محدودیت‌هایی مانند آنچه طی هفته‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم باعث شده تا فعالان حوزه‌ی استخراج رمزارز برای نقل مکان به کشورهای دیگری همچون قزاقستان ترغیب شوند.

از طرف دیگر، صنعت استخراج رمزارز در حال رونق گرفتن در غرب جهان به ویژه آمریکا است، هرچند که پیش از این با فشار چشم‌گیر از سمت طرفداران محیط زیست و برخی سیاستمداران ایالتی روبرو شده بود.

نظر شما در رابطه با سرکوبی گسترده‌ی صنعت استخراج رمزارز در چین چیست؟ چه عواملی باعث شده تا این کشور به دنبال محدودسازی حداکثری صنعت استخراج رمزارز باشد؟

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران