چکاپا در انتظار ساخت سود ناخالص 140 میلیارد تومانی

چکاپا در انتظار ساخت سود ناخالص 140 میلیارد تومانی
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد،  گروه صنایع کاغذ پارس در مرداد ماه درآمد 39 میلیارد تومانی ساخته است. درآمد تجمیعی چکاپا در دوره 9 ماهه منتهی به مرداد 98 مبلغ 313 میلیارد تومان است. چکاپا به طور میانگین در هر ماه از سال مالی منتهی به آبان 97 مبلغ 26 میلیارد […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد،  گروه صنایع کاغذ پارس در مرداد ماه درآمد 39 میلیارد تومانی ساخته است. درآمد تجمیعی چکاپا در دوره 9 ماهه منتهی به مرداد 98 مبلغ 313 میلیارد تومان است. چکاپا به طور میانگین در هر ماه از سال مالی منتهی به آبان 97 مبلغ 26 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. میانگین درآمدی چکاپا در دوره 9 ماهه منتهی به مرداد 98 با رشد 9 میلیارد تومانی به 34 میلیارد و 770 میلیون تومان رسیده است.

همچنین بررسی درآمد مرداد ماه چکاپا حاکی از ان است که درآمد شرکت در بالاترین سطح درآمد ماهانه قرار دارد و از تیر ماه که درآمد شرکت 38 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده نیز بالاتر است.

اثر منفی مقدار فروش چکاپا بر درآمد

چکاپا در سال مالی منتهی به آبان 97 به طور میانگین در هر ماه سال مقدار 6 هزار و 265 تن محصول به فروش رسانده است اما میانگین فروش ماهانه چکاپا به 5 هزار و 20 تن در دوره 9 ماهه منتهی به مرداد 98 رسیده است. بنابراین مقدار فروش چکاپا کاهش یک هزار و 245 تنی داشته است.

افزایش نرخ فروش محصولات چکاپا

علی رغم کاهش مقداری در فروش چکاپا نرخ فروش محصولات چکاپا طی 9 ماه سال مالی منتهی به آبان 98 رشد قابل توجه داشته‌اند. خمیر ویرجین، کاغذ رول سفید به عنوان دو محصول اصلی شرکت به شمار می‌روند. بنابراین تغییرات نرخ فروش این محصولات بر درآمد شرکت اثرات قابل توجه دارد.

قیمت هر تن خمیر ویرجین در آذر ماه 97 مبلغ 6 میلیون و 302 هزار تومان بوده که با روند صعودی قابل توجه به 9 میلیون و 408 هزار تومان به ازای هر تن در مرداد 98 رسیده است. بنابراین نرخ فروش خمیر ویرجین طی بازه 9 ماهه رشد 49 درصدی داشته است.

قمیت هر تن کاغذ رول سفید نیز در آذر 97 مبلغ 8 میلیون و 79 هزار تومان بوده که با روند صعودی به 9 میلیون و 111 هزار تومان به ازای هر تن در مرداد 98 رسیده است. بنابراین قیمت هر تن کاغذ رول سفید رشد 13 درصدی داشته است. البته باید در نظر داشت که کاغذ رول سفید در تیر ماه به بالاترین سطح قیمتی خود در 9 ماه اخیر رسیده است و در مرداد ماه افت قیمتی را تجربه کرده است.

بنابراین با توجه به کاهش مقدار فروش شرکت، دلیل اصلی رشد درآمدی چکاپا، افزایش قیمت فروش محصولات شرکت است.

البته درآمد مرداد ماه شرکت نسبت به تیر ماه افزایش داشته است که برخلاف روند 9 ماهه، به دلیل افزایش مقدار فروش کاغذ رول سفید است. چکاپا در تیر ماه 2 هزار و 681 تن کاغذ رول سفید به فروش رسانده است که در مرداد ماه مقدار فروش کاغذ رول سفید به 3 هزار و 280 تن رسیده است.

برآورد درآمد 417 میلیارد تومانی برای سال مالی منتهی به آبان 98

بررسی نرخ رشد درآمد شش ساله درآمد عملیاتی چکاپا نشان می‌دهد، درآمد عملیاتی چکاپا با نرخ رشد 34 درصد سالیانه در حال افزایش است. بنابراین انتظار می‌رود با توجه به این نرخ رشد، درآمد 417 میلیارد تومانی را برای سال مالی منتهی به آبان 98 محقق سازد. از سوی دیگر درآمد عملیاتی 9 ماهه شرکت 313 میلیارد تومان است که حاکی از آن است که چکاپا طی 9 ماه 75% از درآمد برآوردی را محقق نموده است.

همچنین نرخ رشد سود ناخالص چکاپا 13% است، بنابراین انتظار می‌رود، چکاپا سود ناخالص 140 میلیارد تومانی را برای سال مالی منتهی به آبان 98 محقق سازد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها