پیش بینی قیمت طلا در هفته آخر خرداد / طلا و سکه محلی امن برای سرمایه‌گذاری است

پیش بینی قیمت طلا در هفته آخر خرداد / طلا و سکه محلی امن برای سرمایه‌گذاری است

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصادآنلاینفاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به روند بازار طی هفته گذشته بیان کرد: هفته گذشته ارزش اونس جهانی افزایش یافت و نرخ ارز هم اندکی گران شد بنابراین داد‌وستد‌ها در بازار طلاکاهش یافت و آنطور که انتظار داشتیم تقاضایی برای طلا و سکه وجود نداشت.

او اضافه کرد: این هفته به رغم اینکه بازار طلا دو روز تعطیل بود اما میزان تقاضا به نسبت هفته پیش بهتر بود و قیمت‌ها اندکی پایین آمد؛ امیدورایم روند کاهشی هر چند حداقلی در بازار طلا ایجاد شود که در این شرایط تقاضا و حجم معاملات بیشتر خواهد شد و شاهد رونق کسب‌وکار طلافروشان خواهیم بود.

این فعال بازار طلا درباره آینده بازار طلا تصریح کرد: نگاه‌ها به روند آینده بازار ارز مثبت است و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که هفته آینده یا قیمت‌ها در سطح فعلی باقی بماند یا اندکی کاهش یابد؛ مسلما هر خبر و اتفاق اقتصادی و سیاسی بر قیمت دلار و طلا تاثیرگذار خواهد بود و درصورتی که اخبار منفی از سوی مسئولان منتشر شود، طلا و دلار را افزایش و اظهارنظرهای مثبت، قیمت‌ها را کاهش خواهد داد.

محمدولی با تاکید بر امن بودن بازار طلا برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: طلا همیشه در بلندمدت سرمایه‌گذاری مناسبی برای خانوار و پشتوانه اقتصادی کشور است و نسبت به سایر بازارها مزیت‌ بیشتری دارد.

قیمت طلا و سکه 19خرداد 1400

رییس اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، امروز قیمت سکه امامی 10میلیون و 800هزار و سکه طرح قدیم 10میلیون و 700هزار تومان است.

محمدولی افزود: همچنین نیم سکه به پنج میلیون و 850هزار، ربع سکه به سه میلیون و 850هزار و سکه یک گرمی هم به دو میلیون و 300هزار تومان رسید؛ هر مثقال طلا امروز با قیمت چهار میلیون و 692هزار و هر گرم طلای 18عیار یک میلیون و 83هزار تومان معامله شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.