پیشنهاد افزایش وام مسکن روستایی تا سقف ۲۰۰ میلیون

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان بنیاد مسکن وصندوق کارافرینی امید، آقای اکبر نیکزاد افزود: پیشنهاد افزایش وام مسکن روستایی تا سقف 200 میلیون تومان را به دولت ارایه دادیم که این پیشنهاد در جلسه آتی شورای عالی مسکن مطرح می‌شود و با توجه به علاقه رئیس جمهور به روستائیان به نظر می‌رسد با آن موافقت شود.
وی گفت: سود وام 200 میلیون تومانی 5 درصد و دوره بازپرداخت آن 20 ساله خواهد بود.
نیکزاد با اشاره بر اینکه ساخت و ساز‌های مسکن با محوریت مردم انجام خواهد شد اضافه کرد: با افزایش سقف وام مسکن روستایی به 200 میلیون تومان، شاهد تسریع در روند نوسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی در روستا‌ها خواهیم بود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: از سال 84 تا امروز بنیاد مسکن سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی را نوسازی کرده است.
وی گفت: در سال 84 فقط 7 درصد واحد‌های مسکن روستایی در برابر زلزله مقاوم بود، که این رقم امروز به بیش از 50 درصد رسیده و قرار است سال 1410 جشن اتمام مقاوم‌سازی واحد‌های مسکن روستایی را برگزار می‌کنیم.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بر اساس برنامه ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی و 200 هزار واحد مسکن شهری، خواهد ساخت.