پرورش سفیران قرآنی؛ اولویت دارالقرآن ستاد وزارت نفت

پرورش سفیران قرآنی؛ اولویت دارالقرآن ستاد وزارت نفت
خلاصه اخبار

مسئول دارالقرآن ستاد وزارت نفت با تاکید بر اینکه به‌دنبال رسیدن به نقطه‌ای برای پرورش سفیران قرآنی در این مجموعه هستیم، گفت: همه ما باید تلاش کنیم که خادم دارالقرآن باشیم.

به گزارش سیگنال به نقل از شانا

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری ایکنا، آیین گشایش دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ستاد وزارت نفت ویژه کارکنان، همسران و فرزندان این ستاد، روز چهارشنبه (یکم تیرماه) در مجتمع فرهنگی ـ تفریحی آبعلی صنعت نفت با حضور امیر حاجی‌کمالی، مشاور عالی وزیر نفت و رئیس شورای اقامه نماز وزارت نفت، حسین ربیعیان، مسئول دارالقرآن وزارت نفت، جواد یزدیان، مدیرکل منابع انسانی ستاد وزارت نفت و مسئول دارالقرآن ستاد وزارت نفت، محسن قاسمی، از مسئولان دارالقرآن ستاد وزارت نفت و جمعی از استادان قرآنی و شرکت‌کنندگان این مسابقات برگزار شد.

جواد یزدیان، مدیرکل منابع انسانی ستاد وزارت نفت و مسئول دارالقرآن ستاد وزارت نفت در این آیین با اشاره به اهمیت پرداختن به امور قرآنی و برگزاری مسابقات قرآن خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: خوشا به سعادت شما که در چنین محفلی حضور یافته‌اید و چقدر خوب است که ثواب حضورتان در این مجلس را به ائمه و اهل بیت (ع) هدیه کنید.

وی افزود: همه ما باید تلاش کنیم که خادم دارالقرآن باشیم و ای کاش دست از عناوین و سمت‌ها برداریم و روزی برسد که بگویند فلان شخص خادم قرآن است؛ این امر روزی محقق می‌شود که مخلصانه برای رضای خدا و بدون چشم‌داشت فعالیت کنیم. خادم‌القرآن باید اخلاق قرآنی داشته باشد. امیدوارم که همه ما خادم قرآن و شما متسابقین سفیران قرآنی باشید و پیام قرآن و آموزه‌های قرآنی را در میان خانواده‌ها و جامعه تبلیغ و ترویج کنید.

مدیرکل منابع انسانی ستاد وزارت نفت و مسئول دارالقرآن ستاد وزارت نفت تصریح کرد: هدف ما از این جمع، برگزاری مسابقه نیست زیرا ما به دنبال رسیدن به نقطه‌ای برای پرورش سفیران قرآنی در این مجموعه هستیم و امیدواریم نامه عمل ما همین محافل باشد و خدای متعال نیز از ما چنین محافلی را بپذیرد.

یزدیان با بیان اینکه یکی از زمینه‌های عمل به قرآن برگزاری مسابقات قرآن است، گفت: در سایه این امر مبارک است که جامعه با آیات نورانی قرآن انس و الفت بیشتری پیدا می‌کنند زیرا قرآن دستور داده است آن را با جدیت فرا بگیرید و از آن در زندگی استفاده کنید و بی‌شک برگزاری این مسابقات چیزی جز اجرا و تحقق این دستور قرآنی نیست.

امیر حاجی‌کمالی، مشاور عالی وزیر نفت و رئیس شورای اقامه نماز وزارت نفت نیز در بخش دیگری از این آیین با اشاره به اینکه قرآن بزرگ‌ترین سرمایه امت اسلامی است، اظهار کرد: نعمت حفظ کلام وحی نیز توفیقی الهی و بس عظیم است که خداوند متعال به بندگان خود عطا کرده است. در حقیقت قرآن کریم کتاب هدایت بشریت است که توسط خاتم انبیاء حضرت محمد (ص) به اذن الهی در جهان اسلام ظهور و تبلور یافته است و از طریق قرآن بود که دل‌های مرده زنده شد و توحید احیا شد و کعبه از چنگال جهالت نجات یافت.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص)، گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «اشرافُ اُمّتی حَمَلَةُ القرآنِ واصحابُ اللیلِ؛ یعنی اشراف و بزرگان امّت من حاملان قرآن و شب‌زنده دارانند» و خوشا به حال شما که این حدیث رسول الله(ص) را محقق کردید. به همین جهت است که انس با کلام وحی انسان را از وسوسه شیطانی دور می‌کند و او را از گرداب گناه نجات می‌دهد.

امیر حاجی‌کمالی، مشاور عالی وزیر نفت خطاب به شرکت‌کنندگان در این مسابقه گفت: خوشا به حال شما که با قرآن در ارتباط هستید؛ با قرآن بودن حال دیگری دارد و خدا به شما نگاه دیگری دارد. قرآن نور است و همین نور راه را به انسان نشان می‌دهد. در تاریکی نمی‌توان مسیر را پیدا کرد و قدم برداشت بنابرایت باید به‌سوی نور و قرآن حرکت کرد.

با اشاره به اینکه قاریان قرآن در وزارت نفت افتخار ما هستند، تصریح کرد: کار قرآنی باید قدرتمند باشد و ما نیزی تلاش می‌کنیم بودجه بسیار خوبی را در این حوزه داشته باشیم؛ زیرا بصیرت دینی در این جامعه به شما قرآنیان باز می‌گردد. بصیرت زمانی رخ می‌دهد که شما با قرآن حشر و نشر داشته باشید.

محسن قاسمی، کارشناس دارالقرآن ستاد وزارت نفت نیز در این مراسم ضمن اشاره به اینکه اکنون دومین دوره مسابقات ستاد وزارت نفت را برگزار کنیم، گفت: نخستین ویژگی این مسابقات مخاطبان آن است که فراتر از کارکنان برگزار و شامل خانواده، فرزندان و همسران کارکنان هم شده است.

وی افزود: دومین ویژگی این مسابقات استفاده از رشته‌هایی است که همه علاقه‌مندان به قرآن بتوانند در این مسابقات شرکت کنند، برای نمونه اضافه کردن دو رشته صحیح‌خوانی قرآن کریم، به این معنی که هر کسی بتواند قرآن را به راحتی بخواند و رشته حفظ عمومی ویژه سوره‌های کوچک قرآن کریم از دیگر ویژگی‌های این مسابقات است؛ بنابراین مسابقات را خیلی راحت کردیم تا همه علاقه‌مندان و دوستداران به قرآن جذب به قرآن و این مسابقات شوند. برگزیدگان این مسابقات به مرحله نهایی مسابقات وزارت نفت راه پیدا می‌کنند.