پایبندی اوپک به توافقی نفتی‌ کاهش یافت

پایبندی اوپک به توافقی نفتی‌ کاهش یافت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ایسنا، آمار تولید ۲۹.۹۳ میلیون بشکه در روز اوپک در ماه اوت، ۹۳۰ هزار بشکه در روز کمتر از تولید این گروه در ژانویه بوده و بر مبنای سالانه و بدون محاسبه تولید قطر که در  اواخر سال ۲۰۱۸ از اوپک خارج شد، ۲.۳۴ میلیون بشکه در روز […]

به گزارش سیگنال به نقل از ایسنا، آمار تولید ۲۹.۹۳ میلیون بشکه در روز اوپک در ماه اوت، ۹۳۰ هزار بشکه در روز کمتر از تولید این گروه در ژانویه بوده و بر مبنای سالانه و بدون محاسبه تولید قطر که در  اواخر سال ۲۰۱۸ از اوپک خارج شد، ۲.۳۴ میلیون بشکه در روز کمتر است.
این کاهش تولید داوطلبانه به همراه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا باعث شده میزان عرضه به خصوص عرضه نفت سنگین و ترش محدودتر شود.
با این حال قیمت نفت به دلیل جنگ تجاری آمریکا و چین و نگرانیهای اقتصادی جهانی تحت فشارهای کاهشی مانده است. “اس اند پی گلوبال پلاتس آنالیتیک” هفته گذشته در یادداشتی نوشته بود کاهش تولید اوپک پلاس و ریسکهای ژئوپلیتیکی که پیرامون عرضه وجود دارد همچنان از قیمت نفت پشتیبانی می‌کند.
چندین عضو اوپک به همراه متحدانشان شامل روسیه روز پنج شنبه برای دیدار کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک در ابوظبی گردهم خواهند آمد. معامله‌گران برای مشاهده سیگنالهایی درباره احتمال کاهش بیشتر تولید این کشورها، به دقت به نظاره این دیدار خواهند نشست. اوپک، روسیه و ۹ تولیدکننده غیراوپک دیگر موافقت کرده اند تولیدشان را تا مارس سال ۲۰۲۰ به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود نگه دارند.
طبق محاسبات پلاتس، نرخ پایبندی ۱۱ عضو اوپک به توافق کاهش تولید از ۱۱۷ درصد در ژوییه به ۱۰۳ درصد در اوت کاهش پیدا کرده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.