وظیفه دولت فراهم کردن زمینه اشتغال برای همه است

وظیفه دولت فراهم کردن زمینه اشتغال برای همه است

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 رئیس جمهور در جمع نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران فارس با اشاره به محدود بودن نفرات حاضر در جلسه به دلیل شیوع کرونا گفت: به دلیل لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، امکان حضور در جمع گسترده مردم فراهم نیست و بسیار باشکوه بود اگر بسیاری از مردم عزیز شیراز و فارس را زیارت می‌کردیم.
 
دکتر رئیسی با بیان این که همواره مدیون محبت مردم به ویژه عشایر بوده است افزود: فارس متشکل از جوانان اهل تسنن و شیعه و مدیران، علما، روحانیون و حوزویان فارس است که همگی قابل احترام هستند.
وی بزرگترین نعمت الهی را، نعمت هدایت بیان کرد و گفت: کتب الهی به ویژه قرآن کریم، بزرگترین نعمت الهی است که برای هدایت آمده و اگر نعمت‌های هدایت، امامت و ولایت نبود، زندگی از حیات انسانی و ربانی برخوردار نبود.
 
رئیس جمهور با بیان این که سه نوع حیات حیوانی، نباتی و انسانی داریم افزود: رشد، نمو و تولید مثل و جذب و دفع همه لازمه حیات است، اما حیاتی که برای انسان تعریف شده، حیات انسانی و الهی است و زندگی انسانی در گرو برخورداری از حیات طیبه است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با خواندن آیاتی از سوره الرحمن گفت: انسان با قرار گرفتن در پرتو قرآن به جایگاه انسانی می‌رسد، همانطور که لسان الغیب حافظ شیرازی در پرتو حفظ قرآن عظمت یافت و همان طور که ملاصدرای شیرازی میرزای شیرازی بزرگ، شعرا، حکما، فلاسفه و نامداران این خطه در پرتو قرآن و حیات انسانی به مقام وارستگی رسیدند.

رئیس جمهور با بیان این که آیت الله دستغیب چهره نورانی فارس، در پرتو آموخته‌های قرآن و حیات طیبه و هدایت الهی به جایگاه شهادت رسید افزود: 15 هزار شهید گلگون کفن فارس که نامشان زینت بخش هر کوی و برزن این استان است و بر قله قرار گرفتند، به ما پیام می‌دهند که راه رسیدن به وصال، سعادت دنیا و آخرت و نورانی شدن، همان راهی است که آن‌ها پیموده اند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: داشتن انگیزه و اندیشه الهی، بینش و دانش الهی، مسیری که مسیر الهی و ملکوتی باشد، هیچ منافاتی با رفاه اجتماعی و امکانات اجتماعی ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه رسالت انبیا، آموزش اقامه قسط به انسان‌ها بوده است افزود: آنچه که ما امروز به نام نظام اسلامی به دنبالش هستیم و محوری‌ترین بیانیه گام دوم رهبر، حرکت در راستای جبران عقب ماندگی‌ها باشد.
وی گفت: اجرای عدالت از موضوعات عقب ماندگی کشور است هرچند که در بخش‌هایی کار‌هایی انجام شده، اما کافی نیست.

 
 رئیسی محور حرکت دولت سیزدهم را در راستای حمایت مردم و توکل به حضرت حق بیان کرد و گفت: حرکت دولت در جهت اجرای قانون، شناخت کاستی‌ها و کم بود‌ها و محرومیت و جبران آن هاست.
رئیس جمهور با تاکید بر تعیین نیاز‌های نقاط مختلف استان فارس بر اساس آمایش سرزمینی افزود: باید بدانیم هر نقطه از فارس چه امکانات و نیاز‌هایی دارد و برای رفع محرومیت‌ها تلاش کرد.
وی با اشاره به وجود 36 شهرستان توسعه یافته در فارس گفت: آنچه در این توسعه یافتگی‌ها ضرورت دارد، عدالت اجتماعی است که باید بر توسعه یافتگی سایه افکند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به سفر خود به شهرستان مرودشت و درخواست مردم برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری ادامه داد: فارس قطب کشاورزی، معادن، صنایع، گردشگری، خدمات، بازرگانی و تجارت است و با وجود این ظرفیت‌ها و بودن سرمایه عظیم انسانی به ویژه جوانان برومند و تحصیل کرده، نباید مشکل بیکاری در این استان وجود داشته باشد.
 
رئیس جمهور، ایجاد اشتغال را از حقوق مردم و وظایف دولت دانست و گفت: دولت باید زمینه اشتغال برای همه به ویژه جوانان تحصیل کرده را فراهم کند و استاندار، فرمانداران و مدیران در فارس باید اشتغالزایی را در اولویت کار خود قرار دهند.
دکتر رئیسی با تاکید بر این که برای ایجاد اشتغال نباید نگاه فقط به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باشد افزود: همه بخش‌ها در ایجاد اشتغال سهم دارند و باید در این زمینه تلاش کنند.

دکتر رئیسی با اشاره به شیوع کرونا و لزوم واکسیناسیون در کشور گفت: مبارزه با کرونا از دغدغه‌های دولت است که امروز با گسترش واکسیناسیون تا حدی رفع شده، اما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که نگران موج جدید نباشیم.
وی با بیان اینکه لطف خداوند، پیگیری دولت و همت مردم برای واکسیناسیون وکاهش شیوع کرونا موثر بود افزود: افرادی که واکسینه نشده اند، سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا جامعه در برابر ویروس سیانت شود و در پی آن، با همت استادان، معلمان و فرهنگیان، مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری فعال شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به مشکلات معیشتی خانواده‌ها به ویژه اقشار کم درآمد گفت: گام دوم دولت، تسهیل معیشت مردم است که با کنترل تورم و رونق دادن به کسب و کار امکان پذیر است.
رئیس جمهور با اشاره به تعطیلی بعضی از کسب و کار‌ها و بیکار شدن افراد در زمان شیوع کرونا تاکید کرد: با کنترل وضعیت، رونق کسب و کار در دستور کار دولت قرار دارد که به لطف الهی و با کمک مردم، کسب و کار‌ها رونق خواهد گرفت.
 
 رئیسی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب برای رونق تولید، پشتیبانی‌ها و رفع موانع گفت: فارس یکی از استان‌های بزرگ و موثر در تولید است که با توجه به آمار، نقش این استان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و معدنی مشخص است.
وی با قدردانی از کارآفرینان کوچک و فعالان اشتغال خانگی گفت: علاوه بر تولیدکنندگان بزرگ، کارگاه‌های کوچک نقش به سزایی در تولید داردند و استاندار فارس باید زمینه برای عرضه محصولات آن‌ها را فراهم کند تا کالای خود را خوب، با قیمت مناسب و با سود مطلوب عرضه کنند و دست دلالان در این عرصه قطع شود.

دکتر رئیسی افزود: دولت به دنبال نظارت بر بخش‌های تولید، تامین و مصرف است که این کار با حضور مردم، اصناف، کارخانه‌ها و تولید کنندگان ممکن می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به شعار مردمی بودن دولت سیزدهم گفت: دولت نیازمند مشارکت مردم در همه برنامه هاست که درپی آن کار‌های بزرگی در کشور انجام خواهد شد.
وی گفت: گاهی در نقاط مختلف کشور، کار‌های جهادی انجام می‌شود که منعکس نمی‌شود، باید از همه جهادگران قدردانی کرد.

دکتر رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری فارس به ویژه در زمینه سلامت گفت: بیماران از نقاط مختلف به ویژه کشور‌های حوزه خلیج فارس به این استان سفر می‌کنند و همه مسئولان و پزشکان، به ویژه استاندار فارس که در این زمینه متخصص است، باید تلاش کنند که ظرفیت‌های این استان با کمک مردم احیا شود.