وضعیت پیش روی بازار در ماههای خرداد و تیر ۱۳۹۸

وضعیت پیش روی بازار در ماههای خرداد و تیر ۱۳۹۸
خلاصه اخبار

در حال حاضر با توجه به اینکه ریسک سیستماتیک بازار در بالاترین حد خود قرار دارد و ارزش معاملات واکنش منفی به این موضوع نشان نداده به نحوی که میانگین ارزش معاملات بورس و فرابورس در دو هفته گذشته همچنان بالای ۱۵ هزار میلیارد ریال به صورت روزانه تثبیت شده است.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس امروز، رضا نازی مدیر سرمایه گذاری و نظارت بر شرکتهای هلدینگ آتیه خواهان در گفتگو با خبرنگار بورس امروز عنوان کرد: بازار سرمایه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون شرایط مناسبی را تجربه کرده است به نحوی که شاخص کل از محدوده ۱۸۰ هزار واحد در پایان سال ۹۷ هم اکنون در کانال بالای ۲۱۰ هزار واحد در حال نوسان می باشد به نحوی که بازدهی شاخص کل بیش از ۱۶ درصد در این بازه زمانی می باشد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه ریسک سیستماتیک بازار در بالاترین حد خود قرار دارد و ارزش معاملات واکنش منفی به این موضوع نشان نداده به نحوی که میانگین ارزش معاملات بورس و فرابورس در دو هفته گذشته همچنان بالای ۱۵ هزار میلیارد ریال به صورت روزانه تثبیت شده است.

مدیر سرمایه گذاری و نظارت بر شرکتهای هلدینگ آتیه خواهان خاطرنشان کرد: در صورت عدم تشدید مجدد ریسک سیستماتیک عواملی همچون گزارشات مناسب مقداری ریالی شرکت‌ها در اردیبهشت ماه ۹۸ ،مجامع سالانه شرکت ها در قالب تقسیمی های مناسب در ماه های خرداد و تیر و همچنین صورتهای مالی سه ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۸ شرکت ها که طبق دستورالعمل افشای اطلاعات ناشران می بایست تا پایان تیرماه در سایت کدال انتشار یابد، می تواند به بهبود بیش از پیش وضعیت بازار سرمایه در دوماه پیش رو کمک به سزایی نماید.

وی در انتها اضافه کرد: به نظر می‌رسد نگهداری و خرید سهام بنیادی با جریانات نقدی مثبت و مستمر به نیت میانمدت، بازدهی مناسبی را برای سهامداران و فعالان بازار در پی داشته باشد.

منبع: bourseemrooz.com