“وصنعت” برای هر سهم سود ۶۵ تومانی شناسایی کرد

“وصنعت” برای هر سهم سود ۶۵ تومانی شناسایی کرد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت (وصنعت) در دوره ۹ ماهه منتهی به اردیبهشت ۹۸ با رشد ۱۷۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل درآمد عملیاتی ۳۰۴ میلیارد تومانی ساخته است و هزینه‌های عملیاتی شرکت در این دوره با رشد ۳۵۹ درصدی (معادل ۲۰ میلیارد تومان) به ۲۶ میلیارد […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت (وصنعت) در دوره ۹ ماهه منتهی به اردیبهشت ۹۸ با رشد ۱۷۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل درآمد عملیاتی ۳۰۴ میلیارد تومانی ساخته است و هزینه‌های عملیاتی شرکت در این دوره با رشد ۳۵۹ درصدی (معادل ۲۰ میلیارد تومان) به ۲۶ میلیارد تومان رسیده است.

باتوجه به تغییرات درآمد عملیاتی و هزینه‌های عملیاتی وصنعت سود عملیاتی ۲۷۸ میلیارد تومانی ساخته است که نسبت به دوره ۹ ماهه سال قبل، رشد ۱۶۵ درصدی داشته است.

سود خالص وصنعت در دوره ۹ ماهه منتهی به اردیبهشت ۹۸ با رشد ۱۷۹ درصدی (معادل ۱۸۷ میلیارد تومان) به ۲۹۲ میلیارد تومان رسیده است. بنابراین وصنعت در این دوره برای هر سهم سود ۶۵ تومانی شناسایی کرده است.

برسی عوامل رشد درآمدی و هزینه‌ای وصنعت

درآمد عملیاتی وصنعت به دلیل افزایش ۴۰۵ درصدی افزایش سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها افزایش یافت. سود فروش سرمایه‌گذاری‌های وصنعت از ۵۲ میلیارد تومان در دوره ۹ ماهه منتهی به اردیبهشت ۹۷ به ۲۶۳ میلیارد و ۵۰۳ میلیون تومان تومان در دوره ۹ ماهه منتهی به اردیبهشت ۹۸ رسیده است.

هزینه عملیاتی وصنعت شامل هزینه‌های فروش، اداری و عمومی است که در سال ۹۷ و ۹۸ به دلیل افزایش سطح عمومی قیمت‌ها با رشد ۳۵۹ درصدی همراه بوده و به ۲۵ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان در ۹ ماهه سال جاری رسیده است.

علاوه بر رشد درآمد حاصل از سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها افزایش ۱۴ میلیارد و ۴۲۳ میلیون تومانی سایر درآمدهای غیر عملیاتی به رشد سود خالص کمک کرده است.

بررسی حاشیه سود

حاشیه سود عملیاتی وصنعت به دلیل افزایش هزینه عملیاتی، از ۹۵% به ۹۱% در دوره ۹ ماهه منتهی به اردیبهشت ۹۸ رسیده است اما حاشیه سود خالص در همین دوره از ۹۵% به ۹۶% رسیده است که دلیل آن افزایش سایر درآمدهای غیر عملیاتی وصنعت است.

نکته قابل توجه در ترازنامه

موجودی نقد: موجودی نقد وصنعت از ۷۱۶ میلیون تومان در دوره ۹ماهه منتهی به اردیبهشت ۹۸ با رشد ۱۵۲ درصدی به یک میلیارد و ۸۰۸ میلیون تومان رسیده است.

سرمایه‌گذاری‌های: سرمایه گذاری کوتاه مدت وصنعت با رشد ۵۸ درصدی به ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است و سرمایه‌گذاری بلند مدت وصنعت با کاهش ۶% به ۱۱۸ میلیارد تومان رسیده است. درواقع تمرکز وصنعت در سرمایه‌گذاری کوتاه مدت بوده و با توجه به افزایش میزان سرمایه‌گذاری و حاشیه سود بالای شرکت، می‌توان به سال مالی ۹۸ و ۹۹ خوشبین بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها