واکنش رافائل گروسی به توقف اجرای پروتکل الحاقی

واکنش رافائل گروسی به توقف اجرای پروتکل الحاقی

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش الجزیره، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به توقف اجرای پروتل الحاقی از سوی کشورمان واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رافائل گروسی گفت: جلوگیری ایران از ورود بازراسان آژانس (انرژی اتمی) بدون آنکه گام‌هایی از سوی ما برداشته شده باشد، پیامد‌هایی را در بر خواهد داشت.

گفتنی است پیشتر و در تاریخ شنبه، دوم اسفند ماه، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی وارد ایران شده بود. سفر شتاب زده گروسی به تهران به دنبال اعلام لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در خصوص بازدید سرزده بازرسان آژانس انرژی اتمی از سایت‌های هسته ای، از سوی ایران صورت گرفت. آمریکا با نادیده انگاشتن بدعهدی‌های خود، همچنان خواستار پایبندی ایران به توافقی است که خود آن را زیرپا گذاشته است.

همچنین پیشتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود واشنگتن از اقدامات آژانس بین المللی هسته‌ای در قبال برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

ند پرایس روز گذشته اقدام رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللیانرژی اتمی در سفر به تهران در جهت حفظ مشارکت این کشور در برنامه راستی آزمایی آژانس، را مورد تمجید قرار داده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی در خصوص توافق موقت ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، از ایران خواسته بود تا به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای 2015 در راستای تایید و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای کاملا عمل کند.

پرایس در جمع خبرنگاران بدون اشاره به بدعهدی دولت پیشین آمریکادر قبال برجام اعلام کرده بود: ما مطمئناً نگران شنیدن این موضوع هستیم که ایران قصد دارد اجرای پروتکل الحاقی و اقدامات دیگر را در این هفته متوقف کند. ما البته نگران هستیم که ایران به مرور زمان از تعهدات خود تحت برجام فاصله بگیرد. این مسئله البته مدت‌ها قبل از این دولت آغاز شده است.