نمایندگی ایران در وین: درخواست امریکا برای نشست اضطراری شورای حکام طنزی تلخ است

نمایندگی ایران در وین: درخواست امریکا برای نشست اضطراری شورای حکام طنزی تلخ است
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از فارس، هیئت دیپلماتیک ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین درخواست آمریکا برای برگزاری نشست اضطراری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران را طنزی تلخ توصیف کرد. هئیت دیپلماتیک ایران  در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی در توئیتر نوشت: در واقع این طنز تلخی […]

به گزارش سیگنال به نقل از فارس، هیئت دیپلماتیک ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین درخواست آمریکا برای برگزاری نشست اضطراری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران را طنزی تلخ توصیف کرد.

هئیت دیپلماتیک ایران  در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی در توئیتر نوشت: در واقع این طنز تلخی است که همان رژیمی که با خروج غیرقانونی و یکجانبه از برنامه جامع اقدام مشترک، آن را نقض و دیگران را نیز به پیگیری اقدام مشابه مجبور کرد و اجرای آن را از طریق اعمال زور تضعیف کرد، در حال ابراز نگرانی درباره اجرای همین توافق است.

در ادامه این بیانیه آمده است: واقعیت این است که آمریکا به عنوان نخستین نقض کننده برجام که این درخواست را ارائه داده است، نشان از انزوای آن در مخالفت با چندجانبه گرایی و حاکمیت قانون در امور بین‌المللی است.

در بیانیه هیئت دیپلماتیک ایران در وین تاکید شده است: تصمیمات اخیر ایران که در پاسخ به شرایط ایجاد شده توسط آمریکا که شامل تحریم‌های اعمالی این کشور بر تمام کسانی که خواستار اجرای تعهداتشان تحت برجام بوده و باعث از بین رفتن تعادل در توافق شده، کاملا در راستای مقررات برجام است. به علاوه، تحولات اخیر هیچ ارتباطی به موضوعات مربوط به پادمان‌ها و اختیاران شورای حکام ندارد. موضوعات مربوط به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک  در سازوکارهایی که مشخص شده بررسی خواهد شد.