منافع حاصل از سود سهامداران صرف توسعه شرکت ملی مس می شود/ اکتشافات جدید مس در سونگون، سرچشمه و سیستان و بلوچستان

منافع حاصل از سود سهامداران صرف توسعه شرکت ملی مس می شود/ اکتشافات جدید مس در سونگون، سرچشمه و سیستان و بلوچستان
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، خداداد غریب پور در حاشیه مراسم رونمایی از طرح یکپارچه سازی اطلاعات در شرکت ملی مس اظهار کرد: در زمینه تکنولوژی، توافق‌های بین المللی انجام داده‌ایم و در حوزه مس، ظرفیت فنی بالایی در کشور وجود دارد که در شرایط کنونی برای ظرفیت‌های شرکت مس کافی است. […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، خداداد غریب پور در حاشیه مراسم رونمایی از طرح یکپارچه سازی اطلاعات در شرکت ملی مس اظهار کرد: در زمینه تکنولوژی، توافق‌های بین المللی انجام داده‌ایم و در حوزه مس، ظرفیت فنی بالایی در کشور وجود دارد که در شرایط کنونی برای ظرفیت‌های شرکت مس کافی است.

وی افزود: تلاش داریم نیاز مالی این طرح ها را خودمان تامین کنیم و به فاینانس های بین المللی تکیه نکنیم.

غریب پور با اشاره به همزمانی رونمایی از طرح جامع اطلاعاتی شرکت ملی مس با طرح‌های توسعه‌ای و افزایش ذخایر این شرکت، گفت: ظرفیت این بخش در حال افزایش است به این معنا که شرکت ملی مس، اکتشافات جدیدی در سونگون، سرچشمه و سیستان و بلوچستان انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: شرکت ملی مس در نیمه نخست امسال به اندازه 12 ماهه سال 97، صادرات داشته که نشانه موفقیت آنهاست. همچنین مازاد کنسانتره مس را نیز صادر می‌کنیم و امیدواریم روزی برسد که بتوانیم کل محصول تولیدی را در داخل مصرف کنیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو، اعلام کرد که منافع حاصل از سود سهامداران، صرف توسعه شرکت مس می شود و افزود: شرکت ملی مس منابع لازم برای توسعه را خودش تولید می کند.

غریب پور با اشاره به سیاست های ایمیدرو، گفت: ممیزی، شناسایی نقاط ضعف و قوت، نظارت مداوم در حوزه HSE ، آموزش، تامین تجهیزات ایمنی برای ما مهم است و درصدد هستیم کمیته ایمنی معادن را بیشتر از قبل فعال کنیم. از آنجایی که معادن را به بخش خصوصی واگذار می کنیم ضروری است تمهیدات ایمنی لازم را نیز بیندیشیم. البته شرکت ملی مس در حوزه ایمنی صاحب دانش فنی بالایی است.

وی ادامه داد: سیاست ما در بخش مس این است که معادن بزرگ توسط شرکت مس مدیریت شود و معادن کوچک در اختیار بخش خصوصی با قراردادهای مشخص با شرکت ملی مس قرار گیرد. این روند قبلا هم بوده اما با اجرای طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، شرکت مس پیشتاز شده است.

به گفته غریب‌پور، تا پایان امسال 310 میلیون دلار (4500 میلیارد تومان) طرح در صنعت مس افتتاح می شود و در سفر اخیر رییس جمهور به کرمان نیز 110 میلیون یورو طرح در این حوزه افتتاح شد. همچنین ایمیدرو با شرکت ملی مس در اجرای طرح های این شرکت به ارزش 1.8 میلیارد یورو و 13 هزار میلیارد تومان، توافق کرده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.