قیمت طلا با تزریق محرک های اقتصادی کاهش یافت

قیمت طلا با تزریق محرک های اقتصادی کاهش یافت

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 2.7 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 1610 دلار و 20 سنت معامله شد. 

امروز قیمت نفت در بیشترین زمان 1621.4 دلار و در کمترین زمان 1586.6 دلار به فروش رفت. 

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز قیمت جهانی نفت با برنامه کمک 2 تریلیون دلاری آمریکا به اقتصاد این کشور که به تعبیر برخی کارشناسان در رشد اقتصاد جهانی و فعالیت شرکت‌های بزرگ مؤثر خواهد شد، روند کاهشی به خود گرفت. 

در چند روز گذشته قیمت جهانی طلا به یکباره به بیش از 100 دلار افزایش یافت. ترس و نگرانی از ویروس کرونا و کاهش فعالیت‌های اقتصادی در بازارهای جهانی باعث شده بود سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذاری روی فلز زرد را حاشیه امنی برای خود تعریف کنند، به طوری که افت بازارهای بورس جهانی هم کمک زیادی کرد تا سرمایه‌ها به سمت طلا سوق پیدا کند. 

امروز با چراغ سبز محرک‌های اقتصادی که هم از سوی آمریکا و هم از سوی کشورهای دیگری مانند روسیه اجرا شد، برگشت سرمایه‌گذاران به فعالیت‌های اقتصادی را بیشتر کرده و تا حدود قیمت طلا روند کاهشی به خود گرفت. 

روز چهارشنبه مجلس سنای آمریکا به شدت از طرح حمایت 2 تریلیون دلاری آمریکا برای کمک به کارگران بیکار و صنعت آسیب‌دیده از ویروس کرونا استقبال کرد. 

همچنین مجلس سنا میلیون‌ها دلار برای خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز تصویب کرد. 

امروز بازارهای بورس آسیا نیز افزایشی بود. اما همچنان نگرانی در این بازار نیز وجود دارد. 

علاوه بر آمریکا، کشورهای دیگری مانند روسیه نیز برای کمک به اقتصاد کشورشان برنامه‌های مقابله‌ای اعمال می‌کنند.

امروز به دستور پوتین، روسیه طرح عادلانه ساختن مالیات را در این کشور اجرایی کرد، به طوری که برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی مالیات 15 درصدی را تصویب کرد. 

ظاهراً پوتین که از روش مالیات‌گیری فعلی چندان راضی نبوده گفته است: برخی شرکت‌های بزرگ و افراد ویژه مالیات 2 درصدی پرداخت می‌کنند، در حالی که افراد معمولی و با فعالیت‌های اقتصادی کوچک، مالیات‌های 13 درصد می‌پردازند. 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.