قیمت جهانی نفت امروز 98/11/21

قیمت جهانی نفت امروز 98/11/21

به گزارش سیگنال به نقل از تسنیم، پس از شیوع ویروس کرونا میزان تقاضا برای نفت از سوی بزرگترین واردکننده نفت جهان کاهش یافته و این مسئله سبب افت بیش از 20 درصدی قیمت نفت شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز ابتدا تا رقم 53 دلار و 63 سنت پایین آمد، اما بعدا اندکی تعدیل شد و با 10 سنت افت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 54 دلار و 37 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 8 سنت کاهش به 50 دلار و 24 سنت رسید.

آوتار ساندو، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور گفت: «احساس کلی حاکم بر بازار همچنان کاهشی است.»

پکن هفته گذشته به منظور حمایت از شرکت های چینی و بازارهای مالی اقداماتی را به اجرا گذاشت و سرمایه گذاران امیدوارند اقدامات محرک اقتصادی بیشتر موجب تقویت دومین اقتصاد بزرگ جهان شود.

ساندو افزود: «معمولا حداقل 6 ماه طول می شکد که روند فعالیت های اقتصادی مجددا افزایشی شود، اما همواره این امیدواری وجود دارد که اقدامات محرک اقتصادی جدید موجب تقویت اقتصاد شود.»

پس از آنکه روسیه اعلام کرد که برای تصمیم گیری در مورد پیشنهاد کاهش بیشتر تولید به صورت هماهنگ با اوپک، به زمان بیشتری نیاز دارد، نگرانی ها در مورد بالا بودن عرضه نفت در شرایطی که تقاضا کاهش یافته بیشتر شد.

محمد ارکب، وزیر نفت الجزایر دیروز گفت، هیئت کارشناسی که به اوپک و متحدانش مشاوره می دهد، پیشنهاد کرده که اعضای اوپک تا پایان سه ماهه دوم سال تولید نفت این کشورها باز هم کاهش یابد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.