قیمت جهانی نفت امروز 1398/02/25

قیمت جهانی نفت امروز 1398/02/25
خلاصه اخبار

قیمت نفت روز چهارشنبه با افزایش غیر منتظره ذخایر نفت امریکا و افزایش کمتر از انتظار تولیدات صنعتی چین تحت فشار قرار گرفت؛ اما تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه از کاهش بیشتر قیمت ها جلوگیری کرد.

به گزارش سیگنال، قیمت نفت برنت با 0.29 درصد معادل 21 سنت کاهش، 71 دلار و 3 سنت معامله شد. قیمت نفت وست تگزاس امریکا نیز با 0.76 درصد معادل 47 سنت کاهش، 61 دلار و 31 سنت کاهش یافت.

نفت برنت نسبت به نفت وست تگزاس از تحولات خاورمیانه تاثیر بیشتری می پذیرد و تغییر ذخایر نفت خام امریکا، تاثیر بیشتری روی شاخص نفتی وست تگزاس اینترمدیت دارد.

طبق داده های موسسه نفت امریکا (API) که روز سه شنبه منتشر شد؛ هفته گذشته شاهد افزایش غیر منتظره ذخایر نفت امریکا بودیم، در حالی که موجودی بنزین و میعانات گازی نیز افزایش یافته است.

در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش 800 هزار بشکه ای ذخایر نفتی امریکا را داشتند، سطح ذخایر با افزایش 8.6 میلیون بشکه ای در هفته منتهی به 10 می (20 اردیبهشت)، به 477.8 میلیون بشکه رسید. ذخایر نفت هاب ارسال شهر کوشینگ در ایالت اوکلاهما، 2.1 میلیون بشکه افزایش یافت.

اداره اطلاعات انرژی امریکا (EIA) وابسته به وزارت انرژی تا آخر امروز داده های رسمی خود را منتشر خواهد کرد. ادوارد مویا تحلیلگر ارشد صرافی OANDA اشاره کرد: “اگر اداره اطلاعات انرژی امریکا آمار افزایش ذخایر نفت را تایید کند، می توانیم شاهد فشار روی قیمت نفت باشیم. اما تشدید ریسک های ژئوپلتیکی همچنان باقی می ماند که می تواند از کاهش بیشتر قیمت ها جلوگیری کند.”

قیمت جهانی نفت امروز 1398/02/25

قیمت نفت پس از تایید رسمی حمله موشکی پهبادهای نظامی به دو ایستگاه پمپاژ نفت توسط مقامات عربستان سعودی افزایش یافت. این اتفاق دو روز پس از حادثه خرابکاری در نفتکش ها نزدیک امارات متحده رخ می دهد. این درحالی است که ارتش امریکا این اقدام را عاملی برای آمادگی بیشتر در مقابل حمله قریب الوقوع نیرو های تحت پشتیبانی ایران به مواضع نیروهای امریکایی در عراق می داند.

این حملات همزمان با افزایش تنش ها میان ایران و امریکا بواسطه تلاش امریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران و افزایش حضور نظامی در منطقه خلیج فارس است.

در این بین، سازمان کشور های صادرکننده نفت (اوپک) روز سه شنبه اعلام کرد انتظار می رود تقاضا برای نفت این سازمان با کاهش تولید رقیبانی همچون نفت شیل امریکا، افزایش یابد. این موضوع در صورتی که با افزایش عرضه اوپک همراه نشود، سبب انقباض بیشتر طرف عرضه و رشد قیمت ها خواهد شد. همچنین آمار تولیدات صنعتی چین بیشتر از انتظار کاهش یافت و از بالاترین سطح چهار و نیم ساله در ماه مارس فاصله گرفت و به عدد 5.4 درصد رسید. این آمار نشان دهنده این است که چین باید همزمان با افزایش جنگ تجاری با امریکا، محرک های اقتصادی گسترده تری ایجاد کند.