قیمت جهانی نفت امروز 1398/02/24

قیمت جهانی نفت امروز 1398/02/24
خلاصه اخبار

قیمت نفت روز سه شنبه افزایش یافت اما این افزایش قیمت به دلیل تشدید جنگ تجاری میان چین و امریکا محدود بود.

به گزارش سیگنال، قیمت نفت برنت با 0.30 درصد معادل 21 سنت افزایش، 70 دلار و 44 سنت معامله شد. قیمت نفت وست تگزاس امریکا نیز با 0.11 درصد معادل 7 سنت افزایش، در سطح 61 دلار و 11 سنت معامله شد.

انتشار اخباری از منطقه خاورمیانه توجه معامله گران را به خود جلب کرد. عربستان با اعلام اینکه دو کشتی نفتکش سعودی بین کشتی های حادثه دیده در حادثه انفجار در نزدیکی بندر فجیره امارات بودند، این اقدام را در راستای تضعیف امنیت عرضه ی نفت با توجه به تشدید تنش بین ایران و امریکا دانست.
اما تحلیلگران می گویند جنگ تجاری بین چین و امریکا باعث تاریک تر شدن فضای بازار شده است. فین زیبل، اقتصاددان ارشد بانک ملی استرالیا اشاره کرد:

“تشدید تنش ها در جنگ تجاری، بر خلاف باور عموم مردم، تاثیر گسترده ای بر بازار خواهد داشت. شما نمی توانید از تاثیر گذاری آن بر بازار نفت خودداری کنید.”

چین روز دوشنبه با نادیده گرفتن هشدار دونالد ترامپ، به سمت افزایش تعرفه های گمرکی بر روی گستره ی بیشتری از کالاهای امریکایی، از جمله سبزیجات یخ زده و گاز مایع، حرکت کرد. اداره انرژی امریکا روز دوشنبه اعلام کرد اطمینان دارد عرضه نفت در بازار به خوبی جریان دارد.

قیمت جهانی نفت امروز 1398/02/24

اما شرایط مطلوب عرضه ممکن است تا پایان سال و همزمان با اعمال تحریم ها علیه ایران و ونزوئلا تغییر کرده و 1 درصد کمتر از تقاضای جهانی نفت شود. عربستان سعودی، بزرگترین صادر کننده نفت جهان، تمایل دارد تولید خود را با احتیاط بیشتری نسبت به دور قبل تحریم ها افزایش دهد. عربستان نوامبر سال گذشته پس از درخواست دونالد ترامپ مبنی بر جایگزینی نفت ایران توسط این کشور، تولید خود را تا 11 میلیون بشکه در روز افزایش داد.

ریاض اینبار بر خلاف گفته دولت ترامپ، به افزایش زودهنگام عرضه و افزایش ذخایر نفت و مواجه ساختن بازار با ریسک کاهش قیمت بی میل است.