علاقه شدید مردم ترکیه به ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی

علاقه شدید مردم ترکیه به ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی
خلاصه اخبار

ارزهای دیجیتال در کشور ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی، بالاترین میزان مقبولیت میان مردم را دارند. به گفته‌ شرکت تحقیقاتی استاتیستیکا، حداقل ۱۸ درصد از مردم این کشور در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، طبق گزارش این شرکت، این میزان، دو برابر متوسط گزارش‌شده برای کشورهای اروپایی است. پس از ترکیه می‌توان به کشورهای رومانی، لهستان و اسپانیا به ترتیب با ۱۲، ۱۱ و ۱۰ درصد اشاره کرد.

سقوط ارزش لیر در ترکیه

علاقه شدید مردم ترکیه به ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی
به دلیل سقوط ارزش لیر در ترکیه، مردم این کشور به احتکار دلار روی آوردند

ارزش لیر ترکیه، به دلیل بالا گرفتن تنش‌ها میان کشورهای شرق اروپا و آمریکا، در حال از دست دادن ارزش دلاری خودش است. از آن جا که صادرات کشور ترکیه از سوی آمریکا مورد تحریم واقع شده، شرایط زندگی در این کشور دشوارتر از قبل شده است. در نتیجه‌ی این شرایط، مردم این کشور برای حفظ سرمایه‌های خود به احتکار دلار و ارز دیجیتال روی آورده‌اند.

به عنوان مثال در ماه فوریه، ارزش لیر در مقابل دلار، ۵۰ درصد افت پیدا کرد. مدت‌هاست که ارزش ارز رایج این کشور ۸۰ میلیون نفری و عضو ناتو، با رکود مواجه است. بالا بودن میزان بدهی و وام‌های اخذشده توسط این کشور، به بالا رفتن تورم منجر شده است.

طی رکورد اقتصادی در این کشور، اتفاقات مثبتی برای صنعت ارزهای دیجیتال در حال رخ دادن است. به عنوان مثال، حدود ۳۰ هزار نفر از مردم ترکیه در صرافی خارجی OKEx ثبت‌نام کرده و به خرید بیت کوین روی آورده‌اند.

علاقه شدید مردم ترکیه به ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی
مقایسه‌ی تعداد افراد دارای ارز دیجیتال در کشورهای مختلف (به اختلاف ترکیه با دیگر کشورها توجه کنید)

به گفته‌ی اندی چیونگ (Andy Cheung)، رئیس عملیات این صرافی، OKEx در اواخر ماه مارس، سرویس‌های بیشتری به مردم ترکیه ارائه داده و استقبال مردم این کشور، قابل‌توجه بوده است. چیونگ به خبرگزاری کوین دسک گفت:

ترکیه، یکی از قوی‌ترین و امیدوارکننده‌ترین جوامع در پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر جهان به شمار می‌آید. تعداد کاربران ارزهای دیجیتال در این کشور به سرعت رو به افزایش است، طوری که صرافی بایننس هم متوجه این موضوع شده است.

در یکی از پست‌های بایننس در توییتر، مسئول استراتژی این صرافی، اظهار داشت:

کشور ترکیه یکی از بهترین کشورها برای انجام تحقیقات در خصوص پذیرش ارزهای دیجیتال است.

بهترین پذیرنده‌ ارزهای دیجیتال

طبق داده‌های به دست آمده از کوین مارکت کپ در سال ۲۰۱۹، حداقل ۶ درصد از نقدینگی امسال ارزهای رایج و فیات، به ارز لیر مربوط می‌شود. در سال ۲۰۱۸، جفت ارز دیجیتال و فیات این کشور، پنجمین جفت ارز محبوب جهان بود. اوزگور گونری (Ozgur Guneri)، مدیرعامل صرافی بی تی سی ترک (BTCTurk) که در سال ۲۰۱۹ حداقل ۳۰ هزار کاربر جدید به آن اضافه شد، یکی از دلایل محبوبیت بیت کوین در میان مردم ترکیه بوده است.

بنا بر تحقیقات شرکت چندملیتی بانکداری گروه آی‌ان‌جی (ING)، بیش از ۱۸ درصد مردم ترکیه، بیت کوین دارند. ۴۵ درصد این تعداد برای نگهداری بلندمدت بیت کوین خریده‌اند. از آن جا که نرخ تورم جهانی رو به افزایش است، رویدادهای پیش‌آمده در ترکیه، نمونه‌ی کوچکی از اتفاقاتی است که به حکمرانی بیت کوین بر ارزهای فیات منجر خواهد شد.

افزایش سطح آگاهی مردم آمریکا درباره بیت کوین

طبق تحقیقات هریس پول (Harris Poll) در شرکت بلاک چین کپیتال (Blockchain Capital)، در سال ۲۰۱۷ سطح آگاهی مردم آمریکا نسبت به بیت کوین ۷۷ درصد بوده و در سال ۲۰۱۹ به ۸۹ درصد افزایش پیدا کرده است. این میزان برای افراد نسل قدیم، ۹۰ درصد و برای افراد نسل جدید، ۸۸ درصد گزارش شده است. بنابراین، تنها ۱۱ درصد از مردم آمریکا نسبت به بیت کوین آگاهی ندارند.

جالب آن است که علی رغم سقوط ارزش بیت کوین نسبت به سال ۲۰۱۷، ۲۷ درصد از افراد گفتند که در پنج سال آینده، بیت کوین خواهند خرید. این میزان علاقه به بیت کوین، نسبت به اکتبر ۲۰۱۷، ۱۹ درصد رشد داشته است. در حقیقت، هنگامی که از مردم سؤال شد که ترجیح می‌دهند هزار دلار از چه نوع دارایی داشته باشند، ۲۱ درصد از آنان بیت کوین را به اوراق قرضه، ۱۷ درصد به سهام و ۱۲ درصد به طلا ترجیح دادند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها