عقب نشینی بازار فلزات گرانبها/ معامله‌گران همچنان ریسک پذیرند

عقب نشینی بازار فلزات گرانبها/ معامله‌گران همچنان ریسک پذیرند

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصادآنلایناکرم شعبانی؛ اگرچه روز گذشته قیمت‌ها در بازار فلزات گرانبهاکاهشی بود اما طی روزهای گذشته وضعیت فنی کوتاه مدت هر دو فلز بهبود یافته است. بر این اساس طلای آتی ژوئن با 1.60 دلارکاهش به قیمت 1741.40 دلار در هر اونس و نقره آتی می در بازار کومکس نیویورک با 0.022 دلار کاهش به قیمت 25.20 دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده هم دو شاخص از سه شاخص اصلی روند ترکیبی داشتند در حالی که شاخص نزدک اندکی عقب نشست. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران همچنان یک ذهنیت کلی «ریسک پذیر» دارند که این مساله به ادامه روند صعودی بازارهای سهام کمک کرده است.

بازارها علیرغم انتشار گزارش حمله به یک کشتی تحت حمایت ایران که در دریای سرخ لنگر انداخته بود، روند قابل قبولی در معاملات داشتند. این در حالی است که بسیاری بر این باورند که حمله به کشتی از سوی اسراییل انجام شده است. در دیگر خبرهای روز گذشته، جیمی دیمن مدیرعامل جی پی مورگان در نامه سالانه خود برای سهامداران نوشت که اقتصاد ایالات متحده با قدرت زیادی از شرایط همه‌گیری در حال خروج است و رونق اقتصادی می‌تواند تا سال 2023 هم ادامه داشته باشد. این در حالی است که به اذعان تحلیل‌گران، رشد اقتصادی این کشور به صورت پایدار و در شرایط تورم غیرمشکل ساز ادامه خواهد یافت.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا پس از روند نزولی چند روز گذشته، به ثبات رسید. قیمت نفت خام نیمکس اندکی کاهش یافت و هر بشکه حدود 59 دلار معامله شد. بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا نیز با روند کاهشی به محدوده 1.65 درصدی رسید.

طلا

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای ژوئن از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. با این وجود اخیرا روند صعودی قوت بیشتری گرفته و روند نزولی با افزایش تقاضا در بازار طلا تا حدودی متوقف شده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی 1756 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی 1700 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا 1750 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 1756 دلار در هر اونس عنوان شده است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین قیمت معاملات روز گذشته یعنی 1731.20 دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی کمترین قیمت معاملات هفته یعنی 1721.60 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره می از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. نمودارها در یک روند نزولی دو ماهه قرار دارند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی 26.74 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به زیر سطح پشتیبانی فنی 23 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی 25.355 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 25.50 دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی 25 دلار و سطح پشتیبانی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی 24.66 دلار در هر اونس قرار گرفته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.