عرضه صکوک خرید دین یک هزار میلیارد ریالی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش

عرضه صکوک خرید دین یک هزار میلیارد ریالی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش

به گزارش سیگنال به نقل از صکوک،

با صدور مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک خرید دین شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش (سهامی خاص) به ارزش یک هزار میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس ایران در روز دوشنبه مورخ 1400/03/10 با نماد کیش0211 عرضه می شود. این دومین باری است که اوراق خرید دین در بازار سرمایه کشور منتشر می شود؛ پیش از این شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب در سال 1398 نسبت به انتشار صکوک خرید دین اقدام نموده بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی با اعلام این خبر افزود: مطالبات مدت‌دار مبنای انتشار این اوراق تعداد 123 قرارداد فروش می باشد که به شرکت واسط مالی خرداد سوم واگذار می شوند و سپس با انتشار این اوراق، منابع مالی مورد نیاز شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش جهت راه اندازی ترمینال دوم فرودگاه کیش تامین می گردد.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه توضیح داد: صکوک خرید دین شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با نرخ 18 درصد، عمر 2 سال و 8 ماه و پرداخت‌های هر سه ماه یکبار از طریق شرکت فرابورس ایران عرضه می شود.

وی اظهار داشت: ضامن این اوراق، بانک ملت و عامل وصول شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش بوده و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه بانک ملت می باشد. ضمناً، شرکت کارگزاری بانک ملت عاملیت فروش و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عاملیت پرداخت این اوراق را بر عهده دارند و سازمان حسابرسی نیز به عنوان رکن امین اوراق معرفی شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای اوراق بدهی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.