عرضه بلوکی یک‌نماد پالایشی دیگر درمرداد ماه/ چهارهزار و 808میلیارد تومان از سهام «شپنا» عرضه خواهد شد

عرضه بلوکی یک‌نماد پالایشی دیگر درمرداد ماه/ چهارهزار و 808میلیارد تومان از سهام «شپنا» عرضه خواهد شد
خلاصه اخبار

در راستای تصمیم دولت برای واگذاری سهام این نهاد در ۱۸ شرکت بورسی به بخش خصوصی، این بار ۲۰ درصد از سهام پالایش نفت اصفهان برای فروش گذاشته است.

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین، محمد امین خدابخش؛ در راستای مصوبات هیات واگذاری سازمان خصوصی‌سازیی اطلاعیه عرضه سهام شرکت پالایش نفت اصفهان نیز بر روی تارنمای شرکت بورس تهران درج شد. اطلاعیه عرضه سهام این شرکت که در بورس تهران با نماد «شپنا» معامله می‌شود پس از آن  بر روی سایت بورس قرار می‌گیرد که دولت از برای واگذاری سهام خود در 18 شرکت دولتی خبر داد. همان طور که در گزارش‌های قبلی نیز به آن اشاره شد بیشتر این شرکت‌ها پالایشی بوده و تاکنون اطلاعیه فروش برخی از آنها همچون «شتران» و «شاوان» در معرض اطلاع عموم قرار گرفته است.

این بار نیز مقرر شده تا سه میلیارد و 999 میلیون و 999 هزار و 327 سهم از سهام پالایش نفت اصفهان به فروش برسد. مطابق با آنچه که در اطلاعیه عرضه این نماد آمده سازمان خصوصی سازی به نمایندگی از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران 20 درصد از سهام «شپنا» را به صورت عمده (مدیریتی غیر کنترلی) در بازار اول بورس تهران عرضه خواهد کرد.

قرار است تا در این عرضه قیمت هر سهم «شپنا» 20 درصد بالاتر از قیمت پایانی در روز قبل باشد. این شرایط در صورتی اعمال خواهد شد که قیمت معامله پایین تر از قیمت پایه تعیین شده در سطح هزار و 202 تومان نباشد. بر اساس آنچه که در اطالاعیه عرضه نماد یاد شده آمده است، کارگزاران خریدار در صورتی قادر به ثبت سفارش خواهند بود که 10 درصد از قیمت یاد شده را نقدا یا به صورت ضمانت نامه بدون قید و شرط از خریدار دریافت کنند. شرایط فروش سهام پالایش نفت اصفهان نیر به صورت یکجا و مهلت پرداخت ثمن معامله طی 20 روز اعلام شده است.

گفتنی است، عرضه یاد شده با احتساب میزان سهام عرضه شده در قیمت پایه، مبلغی در حدود چهار هزار و 808 میلیارد تومان ارزش دارد و تاریخ انجام آن 12 مرداد ماه سال جاری اعلام شده است.

بورس

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها