بررسی صورت‌های مالی سه ماهه دالبر به همراه گزارش فعالیت (24 مرداد ماه)

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه دالبر به همراه گزارش فعالیت (24 مرداد ماه)
خلاصه اخبار

سهم

به گزارش سیگنال تحلیل صورت مالی سه ماهه و گزارش فعالیت شرکت البرز دارو به شرح زیر است.

بازار اصلی شرکتالبرز دارو، بازار داخلی می باشد. شرکت در بین شرکت های تولیدی در این صنعت به لحاظ ریالی در رده هشتم و با احتساب شرکت های وارد کننده دارو در رده یازدهم قرار دارد و در خصوص سهم بازار، شرکت 2.5 درصد از سهم بازار ایران را به خود اختصاص داده است.

صورت های مالی سه ماهه 98

شرکت البرز دارو در سه ماهه 98، 153 میلیارد و 470 میلیون تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به سال گذشته 57 درصد افزایش یافته است. بهای تمام شده عملیاتی نیز با همین درصد افزایش به 76 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده و در مجموع سود ناخالص شرکت در این سه ماه، 76 میلیارد و 870 میلیون تومان بوده است. (حاشیه سود خالص: 50 درصد)

هزینه های فروش، اداری و عمومی نیز همگام با تورم، 37 درصد افزایش یافته و به 3 میلیارد و 105 میلیون تومان رسیده است.

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه دالبر به همراه گزارش فعالیت تیر 98

یکی از نکات منفی گزارش سه ماهه دالبر، افزایش هزینه های مالی آن است. هزینه های مالی این شرکت با افزایشی 95 درصدی نسبت به سال گذشته، 16 میلیارد و 70 میلیون تومان گزارش شده است. این شرکت مجموعاً 329 میلیارد تومان تسهیلات مالی کوتاه مدت 18 درصد دارد که 149 میلیارد و 770 میلیون تومان آن مربوط به همین دوره ی مالی بوده است و افزایش هزینه های مالی به همین دلیل بوده است. این شرکت همچنین پیش بینی کرده هزینه های مالی در ادامه سال –با توجه به وضعیت بازار- افزایش یابد. (نسبت بدهی: 68 درصد)

مالیات بر درآمد، 13 میلیارد و 77 میلیون تومان بوده و نرخ مالیات بدون تغییر 22 درصد گزارش شده است. به طور کلی این شرکت در سه ماهه 98، 45 میلیارد و 40 میلیون تومان درآمد داشته (به ازای هر سهم: 24 تومان) که نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش داشته است.

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه دالبر به همراه گزارش فعالیت تیر 98

گزارش فعالیت تیر ماه 98

شرکت البرز دارو فعالیت خود را به صورت تولید جامدات (قرص و کپسول)، مایعات (شربت، سوسپانسیون، ساشه) و فرآورده های تزریقی و استریل (آمپول، سرنگ های حاوی محلول آماده تزریق، ویالهای تزریقی) گزارش می کند. در نمودار زیر سهم هر کدام از محصولات در تولیدات این شرکت را مشاهده می کنید.

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه دالبر به همراه گزارش فعالیت تیر 98

تعداد فروش

تعداد فروش جامدات از ابتدای سال، ماهانه 1 میلیون و 820 هزار عدد بوده اما در تیر ماه این عدد به 1 میلیون و 801 هزار عدد رسیده که کاهش ناچیزی داشته است.

تعداد فروش مایعات از ابتدای سال، ماهانه 2 میلیون و 412 هزار بوده و در تیر ماه این عدد به 3 میلیون و 136 هزار رسیده که حاکی از افزایش 30 درصدی فروش بوده است.

تعداد فروش فرآورده های تزریقی نیز از ابتدای سال، ماهانه 47 هزار و 500 عدد بوده اما در تیر ماه به 60 هزار و 760 عدد رسیده و 28 درصد افزایش داشته است.

نرخ فروش

نرخ فروش در تیر ماه نسبت به میانگین سه ماه گذشته تغییری نداشته است.

مبلغ فروش

مبلغ فروش در تیر ماه نسبت به میانگین سه ماه گذشته، برای جامدات 46 درصد افزایش، برای مایعات 48 درصد افزایش و برای فرآورده های تزریقی 28 درصد افزایش یافته است.

به طور کلی مبلغ فروش در تیر نسبت به میانگین ماهانه سه ماه گذشته، 41 درصد افزایش داشته است و گزارش فعالیت این ماه، گزارش بسیار خوبی بوده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها