صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر، نیاز اقتصاد کشور

صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر، نیاز اقتصاد کشور
خلاصه اخبار

سرمایه گذاری خطرپذیر بخشی است که سالیان سال در اقتصاد کشور ما مغفول مانده است و توسعه این نوع سرمایه گذاری برای کشور ضروری است.

به گزارش سیگنال به نقل از سنا، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت و گویی اختصاصی با پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، در آیین رونمایی و پذیره نویسی فراصندوق ستارگان گفت: از تاسیس این صندوق بسیار خوشحالم به این دلیل که ما بیش از یک سال به دنبال ایجاد این نهاد در سازمان بورس و دیگر نهادهای بزرگ کشور بودیم و هم اکنون با کمک سازمان بورس، دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) توانستیم این صندوق را به عنوان یک نهاد مالی در اقتصاد کشور ایجاد کنیم.

ستاری در ادامه افزود: سرمایه گذاری های خطرپذیر بخشی است که متاسفانه سالیان سال در اقتصاد کشور ما مغفول مانده و توسعه این نوع سرمایه گذاری ها در کنار بحث اعطای تسهیلات بانک ها می تواند برای حوزه اقتصاد دانش بنیان کشور تأمین مالی کند.

وی در ادامه با تشکر از تمامی نهادهایی که در تاسیس این صندوق همکاری های لازم را با معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری داشته اند، اظهار داشت: از سازمان بورس، شرکت فرابورس ایران و بدنه بازار سرمایه تشکر ویژه ای دارم به این دلیل که می دانم ایجاد یک صندوق، با این حجم، دردسرها و مشقت های خاصی دارد و در این زمینه سازمان بورس و فرابورس ایران از هیچ زحمتی دریغ نکردند.

معاون عملی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه در خصوص نقش دولت دراین صندوق اشاره داشت: این سرمایه گذاری مختص به نهادهای خصوصی است و تامین سرمایه آن نیز از طریق بازار سرمایه صورت می گیرد لذا دولت، هیچ نقش و قانون خاصی در این مورد ندارد . بحث سرمایه گذاری در این صندوق مختص به جوانانی است که سرمایه هایشان در مغزهایشان است نه در جیب هایشان.

بر اساس این گزارش، تفاهم ‌نامه سرمایه‌ گذاری و مشارکت در فراصندوق ستارگان میان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی، کمیته امداد امام خمینی و آستان قدس رضوی، امروز، در آیین رونمایی و پذیره‌نویسی فراصندوق ستارگان به امضا رسید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.