سفیر عراق در ایران: مبادلات ایران و عراق به 20 میلیارد دلار می رسد

سفیر عراق در ایران: مبادلات ایران و عراق به 20 میلیارد دلار می رسد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از تسنیم، جواد قندیل در همایش بزرگ صنایع و تجار ایران و عراق اظهار کرد: این همایش نتیجه سفر دکتر روحانی به عراق و حضور نخست وزیر عراق در تهران است که برای تثبیت ١٢ میلیارد دلار مبادلات اقتصادی دو کشور و توسعه آن به ٢ میلیارد دلار توافق […]

به گزارش سیگنال به نقل از تسنیم، جواد قندیل در همایش بزرگ صنایع و تجار ایران و عراق اظهار کرد: این همایش نتیجه سفر دکتر روحانی به عراق و حضور نخست وزیر عراق در تهران است که برای تثبیت ١٢ میلیارد دلار مبادلات اقتصادی دو کشور و توسعه آن به ٢ میلیارد دلار توافق کردند.

سفیر عراق در ایران فرصت‌های تجاری دو کشور را بدون هیچ سقفی دانست و گفت: رایگان شدن ویزای گردشگری و پس از آن ویزای تجاری، احداث شهرک‌های صنعتی مشترک در مرزهای دو کشور و مشارکت در همه زمینه های بازسازی، جزو توافقات صورت گرفته است و فرصت‌های حوزه انرژی، برق و گاز باید توسعه یابد.

قندیل تاکید کرد: قطعا رایگان شدن ویزا موجب افزایش آمار گردشگری سیاحتی و زیارتی شده و رونق اقتصادی گردشگری، حمل و نقل و صنعت گردشگری را بدنبال داشته است

وی توافق دو کشور برای لایروبی شط العرب را به نوعی، بازگشتی به توافق ١٩٧5 الجزایر دانست.

سفیر عراق گفت: این همایش درحالی در زمان اعمال سخت‌ترین تحریم‌های آمریکا علیه ایران برگزار می‌شود که دو کشور بر توسعه روابطشان تلاش دارند.

سفیر عراق در ایران گفت: موضع عراق در برابر ایران کاملا روشن است و نیازی به سخن گفتن ندارد و هرآنچه می‌بینید، موضع مردم و دولت عراق است.

وی با بیان اینکه عمق رابطه دو کشور بدلیل سیاست حسن همجواری و مشترکات مذهبی، فرهنگی و اقتصادی است افزود: همراهی امروز مردم عراق با ایران نتیجه همراهی مردم ایران در کنار ملت عراق در طول 4 سالی است که عراق مورد حمله داعش قرار داشت و خسارت‌های بسیاری به بار آورد.