سرقت از خودپرداز بیت کوینی : دزدها مهمترین چیز را فراموش کردند!

سرقت از خودپرداز بیت کوینی : دزدها مهمترین چیز را فراموش کردند!

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

تعداد زیادی خودپرداز بیت کوینی (Bitcoin ATM) در جاهای مختلف جهان در حال ظاهر شدن هستند که گاهی اوقات خلافکاران این خودپردازها را هدف قرار می دهند. اخیرا چند دزد به سرقت یک خودپرداز بیت کوینی در کانادا پرداختند و حدود ۳۰۰۰ دلار را از خودپرداز خارج کردند. جالب است که آنها فراموش کردند که ۳۷۰۰۰ دلار باقی مانده را خارج نمایند. با استفاده از این خودپرداز ها به راحتی می توان به خرید بیت کوین و دیگر ارز های دیجیتال پرداخت.

سرقت از خودپرداز بیت کوینی در کانادا

مکان دزدی یک مغازه غذای محلی در شهر ورنون (Vernon) کانادا بود. سارقان این خودپرداز بیت کوینی را هدف قرار می دهند و پلیس هم خیلی سریع واکنش نشان می دهد و تقریبا ۱۵ دقیقه بعد از شنیدن صدای آژیر به آنجا می رسد. بنا بر اظهارات صاحب مغازه، دوربین های امنیتی پلاک خودروی سارقان را ثبت کرده اند.

این دو سارق حدود ۳۰۰۰ دلار را از خودپرداز دزدیدند؛ هر کدام از این سارقان یکی از جعبه های خودپرداز را خالی کرده بودند اما فراموش کرده بودند که جعبه سوم که حاوی بیشترین مقدار پول بود را خالی کنند. بعد از این ماجرا، صاحب مغازه اعلام کرد که دیگر نمی خواهد هیچ گونه خودپرداز بیت کوینی در مغازه او باشد.

افزایش علاقه به خودپرداز های بیت کوینی

خودپرداز بیت کوینی

در سال ۲۰۱۷ بود که قیمت بیت کوین بسیار افزایش یافت و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. حال که دو سال از آن ماجرا گذشته، بیت کوین را به راحتی می توان تهیه کرد و حتی با استفاده از یک خودپرداز بیت کوینی فیزیکی نیز می توان آن را خرید.

تعداد خودپرداز های بیت کوینی به مرور در حال افزایش است و اخیرا تعداد این خودپرداز ها در سراسر جهان از ۶۰۰۰ گذشته است. بیش از ۶۵ درصد این خودپرداز ها در ایالات متحده هستند و کانادا نیز ۱۱ درصد از این خودپرداز ها را در خاک خود جای داده است.

افزایش خودپرداز بیت کوینی در جهان می تواند به پذیرش ارز های دیجیتال کمک کند. مردم با استفاده از این خودپرداز ها می توانند به خرید بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و دیگر ارز ها با استفاده از پول فیات (fiat) بپردازند.

البته این خودپرداز ها نیز به مانند دیگر خودپرداز ها دارای یک جنبه منفی هستند و آن این است که پول زیادی برای خرید بیت کوین و دیگر ارز ها در داخل آنها جمع می شود و در نتیجه به راحتی مورد هدف سارقان قرار می گیرند. امسال در واشنگتن، دزدها به کلی معادله را عوض کردند و یک خودپرداز بیت کوینی را تماما دزدیدند و از جا کندند. آنها به خالی کردن جعبه های خودپرداز بسنده نکردند.

نظر شما در مورد خودپرداز بیت کوینی چیست؟ این خودپرداز ها چه مزیت ها و معایبی دارند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.