سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران در رابطه با صنعت رمزارزی بیانیه‌ منتشر کرد

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران در رابطه با صنعت رمزارزی بیانیه‌ منتشر کرد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، دردسرهای فضای رمزارزها پس از بوجود امدن مشکلات و دردسرهای تازه‌ی صنعت رمزارزی، سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای(نصر) در مورد رمزارزها و حواشی مربوط به ان‌ها بیانیه صادر کرد و خواستار قانونگذاری و صدور مجوز رسمی برای استخراج رمزارزها شد. سازمان نصر در بیانیه‌ی خود توضیح داده است […]

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

دردسرهای فضای رمزارزها

پس از بوجود امدن مشکلات و دردسرهای تازه‌ی صنعت رمزارزی، سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای(نصر) در مورد رمزارزها و حواشی مربوط به ان‌ها بیانیه صادر کرد و خواستار قانونگذاری و صدور مجوز رسمی برای استخراج رمزارزها شد.

سازمان نصر در بیانیه‌ی خود توضیح داده است که صنعت رمزارزی مانند هر پدیده‌ی نوظهور دیگری در حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، دارای ابعاد مختلف و پیچیده‌ای بوده و پیامدهای خاص خود را نیز به همراه داشته و خواهد داشت. از سوی دیگر این سازمان اعلام نموده که گسترش سریع این صنعت تقریبا نوبنیاد در کشور بدیعی بوده است زیرا کشورمان به رمزارزها و منافعی که در زمان کشور ایجاد می‌کنند، نیاز دارد

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای همچنین اعلام نموده که از سال گذشته ضمن برگزاری جلسات مختلف مرتبط با این حوزه، کارگروه ویژه‌ای را برای بررسی این پدیده‌ی نوظهور و مسایل پیرامون ان تشکیل داده است.

در بخش‌هایی از بیانیه‌ی سازمان مذکور امده است:

طی یک سال گذشته و به دلیل شرایط خاص اقتصادی در کشور، حوزه ماینینگ رمزارزها مورد توجه قرار گرفت و بخشی از سرمایه‌های فعالان اقتصادی را به سمت خود جذب کرد. هر چند به رسمیت شناختن این حوزه از سوی دولت با چالش‏‌هایی مواجه شد، ولی بحث و بررسی این موضوع در کمیسیون‌های هیات‏ دولت منجر به تهیه یک پیشنهاد خوب و قابل قبول شد که برای هیات وزیران ارسال ولی برای بررسی بیشتر مجدداً در دستور کار کمیسیون‌ها قرار گرفت. در همین راستا، سال گذشته دبیر شورای عالی فضای مجازی ضمن حضور در شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‏‌ای از به رسمیت شناختن این حوزه حمایت کرده و چراغ سبزی را برای حضور فعالین اقتصادی در این حوزه و استفاده از ان نشان داد. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران

وزارت نیرو در برابر ماینینگ

حال به نظر می‌رسد با اینکه فعالین اقتصادی و کاربران خرد از سراسر کشور سرمایه‌ی نسبتا قابل توجهی را در این حوزه وارد کرده‌اند و فعالیت‌ ماینینگ خود را اغاز نموده‌اند، به بهانه‌ی مصرف بالای دستگا‌ه‌های ماینینگ، وزارت نیرو به شدیدترین حالت ممکن در مقابل این صنعت ایستادگی کرد. گرچه مصرف بالای دستگاه‌های ماینینگ بر کسی پوشیده نیست، اما صنعت رمزارزی نیز همانند هر صنعت جدید دیگری ممکن است چالش‌هایی را در صنایع دیگر ایجاد کند و نباید تنها با ممنوع اعلام کرد و برخورد تند مانع رشد ان شد.

نگرانی وزارت نیرو در رابطه با تامین منابع انرژی مورد نیاز صنعت ماینینگ کاملا قابل درک است و باید به ان توجه جدی کرد، اما برخورد شتاب زده و قهرامیز نه تنها این نگرانی‌های را رفع نمی‌کند، بلکه باعث خواهد شد که فضای کسب و کار مرتبط با این صنعت از کنترل و نظارت رسمی خارج شده و به سمت تبدیل شدن به نوعی فعالیت زیرزمینی حرکت کند.

پیشنهادات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

سازمان نظار صنفی رایانه‌ای ایران نیز به دلایل گفته شده بیانیه‌ای را صادر نموده و سه پیشنهاد کلی برای رفع معضلات و مشکلات پیش امده ارایه می‌کند:

  • ابتدا فعالان حوزه رمزارز در این سازمان مجتمع شده
  • برای کسب و کار ان‌ها مجوز فعالیت صادر شود
  • در نهایت به جای تعطیلی و برخورد قهر‌امیز با فعالان این حوزه، نگرانی‌های موجود برای تامین انرژی به رسمیت شناخته شده و نحوه‌ی مصرف انرژی مناسب توسط وزارت نیرو تدوین و ارایه شود.

در بخش دیگری از این بیانیه امده است:

سازمان نظام صنفی ضمن تاکید بر لزوم توجه‌ی کافی به نگرانی ‏های موجود در تامین انرژی این واحدها، بر خود لازم می‌داند که از سرمایه‌گذاری‌‏های صورت گرفته در این حوزه صیانت کند. این سازمان همچنین امادگی دارد تا با همکاری با وزارت نیرو و دولت نسبت به ساماندهی این حوزه و رفع نگرانی‌های موجود قدم‌های موثری بردارد تا از فرصت‏ های موجود در این حوزه، علی‌الخصوص در شرایط تحریم ناجوانمردانه اقتصادی، بهره لازم نصیب کشور شود. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.