آیا ساخت مسکن توسط چینی ها در ایران صحت دارد؟

آیا ساخت مسکن توسط چینی ها در ایران صحت دارد؟
خلاصه اخبار

فهرست عناوینرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره حواشی ساخت مسکن در داخل کشور توسط چینی‌ها اظهار کرد: از نظر ما در داخل کشور هم دانش ساخت مسکن را داریم و به راحتی می‌توانیم بیش از یک میلیون مسکن در سال تولید کنیم. وی افزود: بیش از ۵۰۰ هزار مهندس ساختمان در […]

رضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره حواشی ساخت مسکن در داخل کشور توسط چینی‌ها اظهار کرد: از نظر ما در داخل کشور هم دانش ساخت مسکن را داریم و به راحتی می‌توانیم بیش از یک میلیون مسکن در سال تولید کنیم.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ هزار مهندس ساختمان در کشور داریم و از نظر تامین مصالح هم هیچ مشکلی نداریم؛ بنابراین هیچ دلیلی نیست که بخواهیم یک کشور خارجی را بیاوریم تا برای ما مسکن تولید کند.

این موضوع در کمیسیون مطرح شد و نظر اعضای کمیسیون این بود که روی شرکت‌های داخلی در کشور سرمایه گذاری کنیم؛کمااینکه از نظر صنعتی سازی این شرکت‌ها مشکلی نداریم و می‌توانیم به رویه ساخت این واحدهای ساختمانی نیز سرعت ببخشیم.

رضایی کوچی افزود: ما قابلیت این را داریم که برای کشورهای همسایه هم مسکن بسازیم؛ همچنین در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی کشورهای همسایه بازار مناسبی هستند و شرکت‌های ما باید در این بازارها حضور پیدا کنند.

متوجه شدیم که برخی از وزرا برعکس عمل می‌کنند ؛یعنی به جای اینکه فرصتی برای حضور ما در شرکت‌های همسایه فراهم کنند، برعکس شرکت‌های خارجی را آورده اند که برای ما مسکن بسازند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.