زمینه های فعالیت بیشتر در حوزه ی بلاکچین در سال 2022

زمینه های فعالیت بیشتر در حوزه ی بلاکچین در سال 2022

روند پذیرش بلاک چین قرار است در سال 2022 ادامه یابد. در اینجا سه ​​بخش وجود دارد که احتمالاً به سمت راه حل های DLT حرکت می کنند.

سال 2021 برای بخش ارزهای رمزنگاری شده یک سال پررونق بود و انتظار می‌رود امسال شاهد گسترش روند «پذیرش انبوه» باشیم.

آگاهی عمومی از فناوری بلاک چین در حال افزایش است و احتمالاً در ماه‌های آینده گروه جدیدی از پروژه‌های طراحی شده برای پر کردن نقش‌های خاص در جامعه ظاهر می‌شوند.

سه بخش که پتانسیل رشد قابل توجهی را در سال 2022 دارند عبارتند از منابع انسانی (HR)، راه حل های پرداخت کارکنان و پلتفرم هایی که با ارائه راه حل های بلاک چین شرکتی در خدمت اقتصاد گیگ هستند.

منابع انسانی و بلاکچین

مدیریت منابع انسانی به دلیل راه حل های امنیتی و ذخیره سازی داده های ارائه شده برای ادغام با بلاک چین آماده است. بلاک چین به هر کارمند این امکان را می دهد که آدرس منحصر به فردی داشته باشد که در آن تمام اطلاعات مربوطه می تواند به صورت رمزنگاری ذخیره شود.

منابع انسانی همچنین با استخدام کارمندان جدید سروکار دارد، که در دنیای امروزی که نرخ مشارکت نیروی کار در آن 61.9 درصد است به واسطه ی پایین‌ترین سطح نرخ مشارکت از سال 1976 ، کار بسیار دشواری است .

برای مشاغل مرتبط با بلاک چین، به دلیل تعداد محدودی از افراد با دانش و توانایی برای کار در این بخش نوپا، این کار حتی چالش برانگیزتر می شود.

Keep3rV1 پروتکلی است که بر ارتباط کارفرمایان با کارگران تمرکز دارد و هیئت شغلی غیرمتمرکز به طور خاص برای اتصال پروژه های زنجیره بلوکی با توسعه دهندگان خارجی که خدمات تخصصی ارائه می کنند طراحی شده است.

در حالی که Keep3rV1 به طور خاص بر مشاغل توسعه دهنده بلاک چین تمرکز دارد، اگر این مدل موفقیت آمیز باشد، این مفهوم به راحتی می تواند برای خدمت به مخاطبان گسترده تری از جویندگان کار و کارفرمایان گسترش یابد.

حقوق و دستمزد همچنین در دسته HR قرار می گیرد و پروژه هایی مانند درخواست (REQ) از یک سیستم پرداخت غیرمتمرکز را پشتیبانی می کنند که در آن هر کسی می تواند درخواست پرداخت کند و از طریق راه های امن پول دریافت کند.

این یک راه اندازی ایده آل برای فریلنسرهاست. پلتفرم‌های آزمایشی مانند Sablier Finance همچنین به کارگران این گزینه را ارائه می‌دهند که به جای اینکه منتظر پایان دوره حقوق و دستمزد برای دریافت چک دستمزد خود به صورت یکجا بمانند، به‌صورت بلادرنگ دستمزد کار خود را دریافت کنند.

اقتصاد گیگ

سرویس‌های تاکسیرانی آنلاین مانند Uber و Lyft و بازارهای سازنده/فریلنسر مانند Fiverr زیربنای اقتصاد گیگ بودند. برآوردهای سال 2021 نشان می دهد که 36 درصد از نیروی کار ایالات متحده به عنوان منبع درآمد اولیه یا ثانویه خود در اقتصاد گیگ شرکت داشتند.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که 55 درصد از کارگران گیگ نیز در یک شغل اصلی جداگانه کار می‌کردند.

پیش بینی های فعلی نشان می دهد که تا سال 2023، تا 52 درصد از نیروی کار ایالات متحده به طور فعال در اقتصاد گیگ مشغول به کار خواهند شد یا در مقطعی از حرفه خود این کار را انجام داده اند، بنابراین این حوزه رو به رشدی است که می تواند از ادغام فناوری بلاک چین بهره مند شود.

یکی از پروژه‌هایی که قبلاً خود گروه فریلنسرها آن را ایجاد کرده است Chronos.tech (TIME) است، پروتکل استخدام، منابع انسانی و پردازش پرداخت مبتنی بر بلاک‌چین LaborX که پلتفرم آن مشابه وب‌سایت‌هایی مانند Fiverr است، اما همه تراکنش‌ها را با استفاده از فناوری بلاک چین و قراردادهای هوشمند انجام می‌دهد.

علاوه بر پروتکل‌های Chronos.tech، LaborX و PaymentX، اکوسیستم اخیراً عملکرد مالی غیرمتمرکز (DeFi) را نیز اضافه کرده است و به دارندگان TIME اجازه می‌دهد تا توکن‌های خود را در پروتکل به اشتراک بگذارند تا بازدهی کسب کنند.

فریلنسرها می توانند به منظور دریافت پاداش برای کارهای تکمیل شده، TIME را در شبکه به اشتراک بگذارند، در حالی که مشتریان می توانند برای دریافت تخفیف های ویژه به عنوان پاداش برای نگه داشتن توکن، شرط بندی کنند.

شرکت ها از راه حل های بلاک چین استقبال می کنند

همچنین انتظار می رود راه حل های مبتنی بر بلاک چین در سطح سازمانی در سال 2022 رشد کنند.

بسیاری از رقبای برتری که راه‌حل‌های سازمانی ارائه می‌دهند، پروتکل‌های بلاک چین لایه‌یک مانند اتریوم و چارچوب Hyperledger آن یا راه‌حل مقیاس‌سنجی شبکه لایتنینگ لایه دو بیت‌کوین هستند که اخیراً با Cash App ادغام شده است.

از دیگر رقبای قدرتمند در زمینه راه حل های سازمانی می توان به Fantom و شبکه Polygon اشاره کرد، زیرا آنها کارمزد تراکنش کمتر و قابلیت پردازش سریعتری دارند.

پروتکل نهایی که به طور خاص بر ایجاد یک شبکه عمومی درجه یک سازمانی متمرکز است به افراد و مشاغل اجازه می دهد برنامه های غیرمتمرکز (DApps) ایجاد کنند Hedera (HBAR) است.

بر اساس وب سایت Hedera، این پروژه تحت مالکیت و مدیریت برخی از سازمان های پیشرو جهان از جمله IBM، Boeing، Google، LG و Standard Bank است.

ماهیت توان عملیاتی بالای معماری هشگراف Hedera، آن را برای کسب و کارهای بزرگی که نیاز به حجم قابل توجهی از تراکنش ها برای ارائه خدمات به پایگاه مشتریان جهانی خود دارند، ایده آل می کند.

این موارد استفاده شامل پردازش پرداخت، کاهش کلاهبرداری، امکان توکن کردن دارایی ها، تأیید هویت، ذخیره سازی امن و انتقال داده ها و توانایی ایجاد یک بلاک چین خصوصی و مجاز برای استفاده داخلی است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.