زمان راه‌اندازی بازار متشکل ارزی اعلام شد

زمان راه‌اندازی بازار متشکل ارزی اعلام شد
خلاصه اخبار

رئیس کل بانک مرکزی از راه‌اندازی بازار متشکل ارزی از شنبه 98/2/28 خبر داد و درباره آخرین وضعیت عملیاتی کردن فعالیت سازوکارهای اینستکس، گفت: توپ در زمین اروپا است.

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت‌نیوز، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبکه خبر از راه‌اندازی بازار متشکل ارزی از شنبه ۹۸/۲/۲۸ خبر داد. محل تشکیل این بازار ساختمان شماره یک بانک مرکزی است.

در عین حال بانک مرکزی کاملا بر این بازار نظارت دارد و بازیگران بازار بر اساس قانون فعالیت خواهند کرد.

همتی همچنین در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از حدود یک سال پیش اروپا دنبال یک سازوکار مالی برای انجام تجارت با ایران بود، تا اینکه بالاخره سه ماه پیش آن را معرفی کرد. نزدیک دو ماه است سازوکار متناظر با آن، تحت عنوان سازوکار تجارت و تامین مالی «ساتما»، درتهران تاسیس ومدیران آن به اروپایی‌ها معرفی شده‌اند.

تکرار مداوم جملاتی نظیر دنبال سازوکار مالی بودن، از سوی مسولین اروپایی، گزاره‌ای تکراری و نخ‌نما شده خواهد بود. ساده‌ترین کار برای عملیاتی کردن فعالیت سازوکارهای «اینستکس» و «ساتما» برداشت نفت توسط شرکت‌ها ونهادهای اروپایی یا اعطای یک خط اعتباری به صادر کنندگان اروپایی برای شروع صادرات به ایران است. اگر نگران واکنش آمریکا در مورد نوع کالاهای صادراتی به ایران هستند، می‌توانند توانایی خود را با صدور کالاهای اساسی و دارو تست کنند. حال می‌توان گفت توپ در زمین اروپا است!

منبع: donya-e-eghtesad.com

برچسب‌ها