روسیه و ترکیه برسر استفاده از ارزهای ملی به توافق رسیدند

روسیه و ترکیه برسر استفاده از ارزهای ملی به توافق رسیدند
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ایرنا، براساس بیانیه ای که از سوی وزارت دارایی روسیه منتشر شده است، این توافقنامه را وزیران دارایی روسیه و خزانه‌داری و دارایی ترکیه با هدف گسترش و تحکیم همکاری‌های مالی و بین بانکی و نیز تامین شرایط بدون وقفه پرداخت‌ها میان مراکز اقتصادی دو طرف امضا کرده‌اند. […]

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا، براساس بیانیه ای که از سوی وزارت دارایی روسیه منتشر شده است، این توافقنامه را وزیران دارایی روسیه و خزانه‌داری و دارایی ترکیه با هدف گسترش و تحکیم همکاری‌های مالی و بین بانکی و نیز تامین شرایط بدون وقفه پرداخت‌ها میان مراکز اقتصادی دو طرف امضا کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین یک ماه پیش خبر داده بود که مسکو و آنکارا در حال تنظیم موافقت نامه دولتی برای افزایش پرداخت‌ها با ارزهای ملی هستند و سران دو کشور بر سر گسترش تجارت دو کشور با ارزهای ملی به توافق رسیده‌اند.
وی که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود در حاشیه نمایشگاه هوافضای ماکس روسیه در شهر ژوکوفسکی سخن می‌گفت، با اشاره به تنظیم این موافقت‌نامه برای افزایش پرداخت‌ها با ارزهای ملی دو کشور گفت: این اقدام به منظور تامین شرایط برای خدمات بدون نقص بانکی میان دو کشور صورت ‌می‌گیرد.
ترکیه یکی از شرکای تجاری مهم روسیه در منطقه محسوب می‌شود و دو کشور رسیدن به تراز تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری را هدف گرفته‌اند.

 روسیه با برخی از کشورها از جمله چین و هند در پرداخت‌های مالی از ارزهای ملی دو کشور استفاده می‌کند.
مسکو در حال اجرای چنین طرحی برای استفاده از ارزهای ملی در همکاری‌های خود با ایران نیز است تا از تاثیر تحریم‌های آمریکا بر روابط مالی دو کشور و قدرت دلار بکاهد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.