رفع توقیف دارایی‌های کاربران ایرانی در صرافی بیترکس با شرایط خاص

رفع توقیف دارایی‌های کاربران ایرانی در صرافی بیترکس با شرایط خاص

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

پایان دو سال مصادره

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت،‌ صرافی رمزارزی بیترکس(Bittrex) در اکتبر ۲۰۱۷ بدون هیچ هشدار و یا اطلاع قبلی اقدام به مسدودسازی دارایی شهروندان کشور‌های تحت تحریم آمریکا از جمله کاربران ایرانی کرد. این درحالی بود که در آن زمان صرافی مذکور در بین کاربران ایرانی محبوب‌ترین و معتبرترین صرافی رمزارزی به حساب می‌آمد و حجم زیادی از تراکنش‌های روزانه‌ی کاربران ایرانی را به خود اختصاص داده بود.

حال پس از گذشته دو سال، صرافی مذکور با ارسال یک ایمیل به مالکان حساب‌های مسدود شده، به آن‌ها اجازه داده تا در مدت محدود تعیین شده دارایی‌های خود را برداشت کرده و به حساب دیگری انتقال دهند.

ایمیل ارسال شده به کاربران

 

در بخش‌هایی ابتدایی این ایمیل گفته شده که به دلیل عدم فعالیت صرافی بیترکس در مناطق تحت تحریم دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی خزانه‌داری ایالات متحده(OFAC) آن‌ها مجبور به مسدودسازی این حساب بوده‌اند. اما در ادامه توضیح داده شده که قوانین جدید OFAC اجازه می‌دهد دارایی‌هایتان را به یک کیف‌پول رمزارزی و حساب‌ صرافی دیگری انتقال دهید.

البته شرایطی هم برای این جابجایی در نظر گرفته شده که عبارتند از:

  • دفتر و مقر اصلی فعالیت صرافی رمزارزی و کیف‌پول مقصد نباید در ایران، سوریه، کوبا، یا کریمه قرار گرفته باشد.
  • صرافی رمزارزی و کیف‌پول مقصد نباید جزء مناطق قضایی تحریم شده توسط دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی خزانه‌داری ایالات متحده باشد.
  • صرافی رمزارزی و کیف‌پول مقصد نباید تحت هیچ یک از تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته باشد.

در ادامه‌ی این ایمیل نیز به مراحل دریافت و انتقال دارایی‌های رمزارزی پرداخته شده است:

  • ساخت حساب جدید در یک صرافی رمزارزی و یا کیف‌پول. مقر اصلی حساب مقصد نباید در کشور‌های ایران، سوریه و کریمه و همچنین تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته باشد.
  • در صورتی که در بخش پشتیبانی صرافی بیترکس با آدرس support.bittrex.com حساب باز نکرده‌اید، با استفاده از ایمیلی که حساب مبادلاتی خود را ایجاد کرده‌اید، یک حساب پشتیبانی ایجاد کنید.
  • از منوی بالای صفحه استفاده کرده و گزینه‌ی درخواست برداشت OFAC یا « OFAC Withdraw Request» را انتخاب کنید.
  • در ادامه‌ی فایل‌های PDF ارائه شده را طبق مشخصات کاربری و اطلاعات مربوط به صرافی یا کیف‌پول مقصد تکمیل کرده و همراه با تیکت درخواست برداشت دارایی برای تیم پشتیبانی ارسال نمایید.

در نهایت گفته شده که این روند حداکثر تا پایان روز ۱۵ام مارس ۲۰۲۰ ادامه داشته و پس از آن کاربران قادر به برداشت دارایی‌های خود نخواهند بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.