راه‌اندازی مرکز نوآوری در «خدمات انفورماتیک»

راه‌اندازی مرکز نوآوری در «خدمات انفورماتیک»
خلاصه اخبار

شرکت خدمات انفورماتیک با هدف استفاده از ظرفیت‌های نوآورانه خارج از شرکت، توسعه کسب‌وکار و ایجاد زمینه‌هایی برای عرضه و گسترش خدمات و محصولات جدید از طریق حمایت از صاحبان ایده و استارت‌آپ‌ها، مرکز نوآوری انفورماتیک، راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک در مراسم انعقاد قرارداد ایجاد «مرکز نوآوری انفورماتیک» که با مشارکت این شرکت خدمات و شرکت هم آوا عملیاتی خواهد شد، مهندس سید ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به تاثیر دو مقوله فناوری و فین‌تک‌ها بر رشد و توسعه صنعت بانکی اظهار کرد: این دو مقوله پیش برنده، صنعت بانکی را با تحولات شگرفی مواجه می‌کنند.

از این‌رو در شرکت خدمات انفورماتیک نیز نحوه تعامل با استارت‌آپ‌ها به‌عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار دارد و فعالیت‌های بسیاری برای حمایت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این بخش صورت گرفته است.وی تاکید کرد: در ادامه سیاست‌های حمایتی شرکت استفاده از تجارب شرکت‌هایی که می‌توانند زمینه‌های بهتری را در قالب مراکز شتاب‌دهی برای شرکت‌های نوپا و جوانان علاقه‌مند در مسیر اشتغال‌زایی فراهم آورند، مدنظر قرار گرفت.
مهندس نجفی افزود: شرکت خدمات انفورماتیک با همکاری شرکت هم‌آوا در پی رسیدن به سازوکاری نظام مند در برنامه حمایتی خود از فین‌تک‌ها و جوانان صاحب‌اندیشه حوزه صنعت بانکی است و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک، ثمرات این همکاری در صنعت بانکی نمود یابد. بنابراین گزارش، ماموریت این مرکز که قرارداد راه‌اندازی آن در اختتامیه اینوتکس ۲۰۱۹ به امضا رسید؛ ایجاد فضای مناسب برای خلق ارزش و تجاری‌سازی ایده‌ها، طرح‌های فناورانه و نوآورانه و همچنین توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در حوزه صنعت مالی است.

علاوه بر این، حمایت از فرهنگ کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوپا برای گسترش اکوسیستم حوزه مالی در کشور، از اهداف اصلی این مرکز عنوان شده است. فعالیت‌های این مرکز شامل: شناسایی، ارزیابی، انتخاب، توانمندسازی ایده‌های نو و استارت‌آپ‌ها و در نهایت توسعه و رشد تیم‌های منتخب در قالب تامین سرمایه و توسعه بازار خواهد بود. برای شناسایی تیم‌های استارت‌آپی مناسب، رویدادهای متنوعی با موضوع فناوری‌های مالی، برگزار خواهد شد؛ رویدادهایی که طی آن تیم‌ها علاوه بر دریافت آموزش‌های لازم با شاخص‌های مختلف ارزیابی تیم و ایده برای ورود به دوره شتاب‌دهی مورد بررسی قرارگرفته و در پایان هر رویداد، تیم‌ها در صورت احراز شرایط به دوره‌های شتاب‌دهی وارد خواهند شد.بر اساس این خبر تیم‌های منتخب پس از ورود به دوره‌ شتاب‌دهی ضمن بهره‌مندی از حضور در فضای کار اشتراکی قادر خواهند بود با استفاده از خدمات مربیگری و مشاوره، ضمن توسعه محصول اولیه (MVP) و تحلیل کسب‌وکار و آنالیز بازار هدف خود، برای ورود به دوره رشد آماده ‌شوند.نکته حائز اهمیت این است که عملکرد مطلوب در دوره شتاب‌دهی مجوز ورود تیم‌ها به دوره رشد خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.