رئیس جمهور ونزوئلا دستور فروش ۴٫۵ میلیون بشکه نفت در برابر پترو را صادر کرد

رئیس جمهور ونزوئلا دستور فروش ۴٫۵ میلیون بشکه نفت در برابر پترو را صادر کرد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

فروش ۴٫۵ میلیون بشکه نفت در برابر پترو

نیکلاس مادورو(Nicolas Maduro) رئیس جمهور ونزوئلا در چهاردهم ژوئن فرمان فروش ۴٫۵ میلیون بشکه نفت از میان ۳۰ میلیون بشکه نفتی که توسط شرکت دولتی پترولیوم ونزوئلا(PDVSA) به عنوان ذخایر ملی این کشور نگه‌داری می‌شود را صادر کرد.

زمانی که فروش اولیه‌ی ۴٫۵ میلیون بشکه نفت به پایان برسد، شرکت پترولیوم ۵۰ هزار بشکه در هر روز به نام پترو به فروش خواهد رساند. فروش نفت، مکانیسم کشف قیمت برای رمزارز پایدار پترو محسوب می‌شود. مادور اظهار داشت ‌که اقدام اشاره شده برای تثبیت پترو حیاتی است، وی اظهار داشت:

برای شروع فاز دوم آماده می‌شویم که در آن امکان استفاده‌ از رمزارز «پترو» به‌طور کارآمد‌تری فراهم خواهد شد. نیکلاس مادورو

مادورو همچنین دستور داد؛ تمامی سوخت خطوط هوایی که برای پوشش مسیر‌های بین‌المللی استفاده می‌شود در ازای پترو به فروش برسد.

پترو در مقابل مافیا

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین پترو را به عنوان ابزار مهمی برای مبارزه‌ در مقابل با مافیا در این کشور ارزیابی کرده است. مایبورت پتیت(Maibort Petit) که یک روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی ونزوئلایی است، به نقل از مادورو توئیت کرد:

بسیاری از مردم تمایلی به استفاده از پترو ندارند چراکه کسب و کار خودشان را بر پایه‌ی دلار ایجاد کرده‌اند. مافیا و دیگر سارقان به رمزارز «پترو» علاقه نشان نمی‌دهند زیرا این رمزارز فعالیت آن‌ها را متوقف می‌کند.

بسیاری از مفسران در مخالفت با طرح مادورو ادعا می‌کنند که پترو طرحی برای پنهان ساختن «سرقت مقامات دولتی» در پشت ۴٫۵ میلیون بشکه نفت است. برخی نیز معتقدند که فروش نفت از ذخایر ملی کشور ونزوئلا قانون اساسی این کشور را نقض می‌کند.

نیکلاس مادورو در گذشته از انعقاد چند قرارداد برای فروش نفت، فولاد، آهن و آلومینیوم در ازای پترو خبر داده بود. به نظر می‌رسد رئیس جمهور ونزوئلا به منظور ترویج استفاده از پترو در میان مردم و پرداخت‌های بین المللی همچنان به‌طور گسترده‌ای تلاش می‌کند. بر اساس گزارش کوینیت، مادورو به یکی از بانک‌های بزرگ ونزوئلا دستور داده است تا امکان خرید و فروش ساده‌تر پترو را فراهم کند.

با وجود تلاش‌های دولت ونزوئلا در ترویج پترو، گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که استقبال مردم ونزوئلا از رمزارزهای غیرمتمرکز همانند بیت کوین به‌طور پیوسته افزایش می‌یابد.

نظر شما نسبت به دستور رئیس جمهور ونزوئلا برای فروش ۴٫۵ میلیون بشکه از ذخایر ملی نفت این کشور در مقابل پترو چیست؟ آیا فروش سوخت خطوط هوایی بین‌المللی در ازای پترو به‌طور موفق اجرا خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.