دیجیتالی نشدن بانک ها موجب از دست رفتن مشتریان می شود

دیجیتالی نشدن بانک ها موجب از دست رفتن مشتریان می شود
خلاصه اخبار

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا، عباس معمار نژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارتخانه مزبور در نشست تخصصی “بانکداری دیجیتال” افزود: بانکداری دیجیتال به معنای دیجیتالی کردن تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های بانکداری در تمامی حوزه‌های بانکی اعم از کسب‌وکار، فرآیندها، فناوری، مشتریان و نیروی انسانی است. وی با بیان اینکه در […]

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا، عباس معمار نژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارتخانه مزبور در نشست تخصصی “بانکداری دیجیتال” افزود: بانکداری دیجیتال به معنای دیجیتالی کردن تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های بانکداری در تمامی حوزه‌های بانکی اعم از کسب‌وکار، فرآیندها، فناوری، مشتریان و نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه در بانکداری دیجیتال پایه کار شناخت رفتار مشتری و نیاز او بر اساس تراکنش‌های عملیاتی دریافت و پرداخت است، اضافه کرد: براساس این سیستم، محصول و شعبه اهمیت خود را از دست می‌دهد و مشتری محوری ملاک عمل قرار می‌گیرد.

معمار نژاد تصریح کرد: برپایه بانکداری دیجیتال برای هر مشتری و مطابق با رفتار او، محصولات و خدمات خاص و منحصربه‌ فردی در نظر گرفته می‌شود.

این مقام مسئول، سپس تعداد زیاد شعب بانکی را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد: تحقق تحول دیجیتالی در حوزه بانکداری، ضمن کاهش قابل‌ملاحظه در تعداد شعب، شاهد بهبود کیفیت خدمات بانکی و ارائه خدمات شخصی‌سازی‌شده و به‌صرفه برای همه ذینفعان بانک شود.

وی تحول دیجیتال در بانک‌ها را عامل بهبود فرآیندهایی مثل کاهش بروکراسی، اعتبار سنجی مشتریان و در نهایت اعطای تسهیلات و تزریق اعتبارات در محل‌هایی دانست که شأن وجودی بانک‌ها به سبب ارائه آن خدمات است.

معمار نژاد ضمن تأکید بر اینکه بانکداری دیجیتال در حال شکل گیری است، تاکید کرد: درک این حقیقت اجتناب‌ناپذیر بوده و باید بانک‌ها با نگرش باز به استقبال این تحول بروند.

وی تصریح کرد: انتظار می رود در آینده نزدیک مشتریان چه در لایه‌های خدمات خرد و چه در لایه‌های بنگاه‌داری، خدمات خود را از کانال‌های مختلف دریافت کنند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به ارتباط بانکداری دیجیتال و اقتصاد هوشمند نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از شیوه های مهم بانکداری دیجیتال، هوشمند سازی فرآیندهای کسب‌وکاری به کمک فناوری‌های هوش مصنوعی و هوش تجاری بوده و بانک دیجیتال می‌تواند یکی از ابزارهای کارا و مؤثر در مسیر تحقق اقتصاد هوشمند باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.