دو کوان بنیان گذار لونا بالاخره سکوت خود را شکست

دو کوان بنیان گذار لونا بالاخره سکوت خود را شکست

دو کوون، یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه های Terraform بعد از چند روز بالاخره سکوت خود را با انتشار پستی در توئیتر شکست :

چند روز گذشته را صرف تماس تلفنی با اعضا جامعه ترا ، کارمندان ، دوستان و خانواده که بر اثر از دست دادن ارزش دلاری استیبل کوین UST ویران شده اند، کردم .  

من از دردی که اختراع من بر سر همه شما آورده است، دلشکسته هستم.

دو کوون، پیشنهادی را برای حفظ اکوسیستم Terra پس از تجزیه تاریخی استیبل کوین الگوریتمی آن، UST، و مارپیچ مرگ ناشی از آن که توکن های Terra (LUNA) را عملاً به صفر رساند، ارائه کرده است.

روز جمعه 23 اردیبهشت در انجمن تحقیقاتی Terra، Kwon گفت:

“جامعه Terra باید زنجیره را برای حفظ جامعه و اکوسیستم توسعه دهندگان بازسازی کند.”

پیشنهاد او، در پاسخ به گروه‌های اعتبارسنجی که در مورد امکان جدا کردن زنجیره Terra برای  جبران خسارت به دارندگان UST و LUNA است که قادر یا مایل به فروش دارایی‌های خود در طول سقوط قیمت این هفته نبودند.

Kwon پیشنهاد کرد که اعتبار سنجی ها باید مالکیت شبکه را به 1 میلیارد توکن توزیع شده بین دارندگان LUNA و UST و همچنین یک استخر جامعه برای تأمین بودجه توسعه آینده بازنشانی کنند. به طور خاص، 40 درصد از توکن‌های جدید توزیع شده به دارندگان LUNA که دارایی را قبل از رویداد depegging نگه می‌داشتند، اختصاص می‌یابد. در زمان ارتقاء شبکه جدید، 40 درصد به دارندگان UST به صورت متناسب تعلق می گیرد. 10٪ به دارندگان LUNA درست قبل از توقف عملیات زنجیره ای اختصاص می یابد و 10٪ باقی مانده به سمت استخر توسعه اختصاص می یابد.

با توجه به اینکه UST همیشه به دلار ایالات متحده مرتبط شده است، Kwon گفت که با توجه به رویدادهای نقدینگی گسترده در سراسر اکوسیستم Terra در این هفته، احتمالاً تفاوتی نخواهد داشت. به عبارت دیگر، اعتماد به مدل استیبل کوین برای همیشه از بین رفته است. او توضیح داد:

«حتی اگر میخ در نهایت پس از تسلیم شدن آخرین خریداران و فروشندگان حاشیه‌ای بازیابی شود، دارندگان لونا آنقدر به شدت منحل شده و رقیق شده‌اند که ما فاقد اکوسیستم برای بازسازی از خاکستر خواهیم بود.»

بر اساس گزارش CoinMarketCap، ارزش بازار LUNA در اوج خود در اوایل آوریل، بیش از 41 میلیارد دلار بود. ارزش UST Terra که دیگر نمی توان از آن به عنوان یک استیبل کوین یاد کرد، به اوج خود نزدیک به 19 میلیارد دلار رسید. پس از از دست دادن برابری با دلار، UST در روز جمعه به پایین ترین سطح خود حدود 0.13 دلار سقوط کرد.

اگرچه راهی برای بازیابی کامل ارزش بلاک چین وجود ندارد، کوون گفت که طرح توزیع مجدد باید به دارندگان بدهی شبکه و «اعضای جامعه وفادار و سازندگان» غرامت بدهد.

پیشنهاد Kwon تقریباً دو روز پس از انتشار طرحی برای صرفه جویی در نرخ دلار UST ارائه شد که شامل افزایش استخر ویژه حقوق برداشت و گسترش ظرفیت ضرب پروتکل بود. این طرح نتوانست در میان جامعه به اصطلاح “LUNAtics” مورد پسند واقع شود، زیرا قیمت LUNA و توکن خواهرش همچنان در حال کاهش بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.