دستگیری بیش از ۱۱۰۰ نفر به اتهام پولشویی با استفاده از دارایی‌های رمزارزی

دستگیری بیش از ۱۱۰۰ نفر به اتهام پولشویی با استفاده از دارایی‌های رمزارزی

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

پولشویی رمزارزی

وزارت امنیت عمومی کشور چین ساعاتی قبل اعلام کرد که پلیس این کشور بیش از 1100 نفر که مظنون به استفاده از دارایی‌های رمزارزی برای پولشویی درآمد غیرقانونی حاصل از کلاهبرداری تلفنی و اینترنتی بودند را دستگیر کرده است.

این سرکوب شدید درحالیست که طی چند هفته‌ی گذشته مقامات چینی رویکردهای ضد رمزارز خود را تشدید کرده و به دنبال محدودسازی حداکثری این صنعت رو به رشد هستند.

ماه گذشته نیز سه نهاد مالی و نظارتی چین هرگونه ارائه‌ی خدمات پرداخت مرتبط با دارایی‌های رمزارزی را ممنوع اعلام کرد؛ درحالیکه شورای ایالتی وعده داده است که با فرآیند استخراج رمزارز و تجارت بیت کوین مقابله خواهد کرد.

ماینرهای چینی در «لیست سیاه» قرار خواهند گرفت

وزارت امنیت عمومی چین نیز بعد از ظهر روز چهارشنبه بیش از 170 جنایتکار را که در فرآیند سوءاستفاده از دارایی‌های رمزارزی جهت پولشویی و فعالیت‌های خلاف قانون دست داشته‌اند را متهم شناخته و دستگیر کرده است.

کمیسیون 5 درصد از پولشویی

این وزارتخانه از طریق حساب رسمی خود در پلت‌فرم وی‌چت اعلام کرده است که خلافکاران برای پولشویی درآمد غیرقانونی از طریق حساب صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز، معادل 1/5 تا 5 درصد مجموع درآمد غیرقانونی را کمیسیون دریافت می‌کنند.

انجمن پرداخت و تسویه حساب چین نیز روز گذشته اعلام کرد که تعداد جرایم مربوط به استفاده از دارایی‌های دیجیتال در فعالیت‌های غیرقانونی به شدت افزایش یافته است. از آنجا که دارایی‌های رمزارزی با ماهیت ناشناس فعالیت می‌کنند و می‌توان از آن‌ها به عنوان یک ارز راحت و جهانی استفاده کرد، به طور فزاینده‌ای از آن‌ها به عنوان یک کانال مهم برای پولشویی برون مرزی استفاده می‌شود.

مقامات چین اعلام کرده‌اند دارایی‌های رمزارز هم اکنون یکی از روش‌های پرداخت محبوب در فعالیت‌های قمار غیرقانونی است زیرا ردیابی آن‌ها بسیار دشوار می‌باشد.

طبق اعلام انجمن پرداخت و تسویه حساب چین، درحال حاضر چیزی حدود 14 درصد سایت‌های قمار و کازینوی آنلاین پذیرش دارایی‌های رمزارزی را آغاز کرده‌اند؛ درحالیکه فناوری بلاک‌چین باعث شده تا ردیابی پول در این پلت‌فرم‌های برای سیستم نظارتی بسیار دشوار باشد.

نظر شما در رابطه با این اخبار و رویکرد دولت چین نسبت به تمام صنعت رمزارزها چیست؟ آیا مقامات این کشور به دنبال سرکوب حداکثری و جایگزینی رمزارز بومی خود در اقتصاد جهانی هستند؟

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.