«خپارس» پر معامله‌ترین سهم خودرویی/ فشار 468واحدی «فارس» بر شاخص بورس تهران

«خپارس» پر معامله‌ترین سهم خودرویی/ فشار 468واحدی «فارس» بر شاخص بورس تهران
خلاصه اخبار

معاملات امروز بورس تهران در حالی به پایان رسید که ارزش معاملات در این روز هزار و ۹۳ میلیارد تومان بود و معاملات خرد این بازار نیز ارزش بالغ بر ۹۱۲ میلیارد تومان داشت.

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین، محمد امین خدابخش؛ معاملات امروز بورس تهران با ثبت رقم هزار و 93 میلیارد تومان به عنوان ارزش معاملات در روز جاری به پایان رسید. در این روز اگرچه غلبه عرضه بر تقاضا سبب شد تا شاهد افت سه هزار و 498 واحدی شاخص بورس تهران باشیم، با این حال ارزش معاملات نسبت به روز‌های گذشته افت چندانی نکرد و در حدود هزار میلیارد تومان باقی ماند.

در این روز اگرچه چرخه معاملات در بازارهای جهانی متوقف بود، با این حال به نظر می‌آید که داد و ستدهای امروز بازار سهام تا حدودی با رویدادهای بورس‌های کالایی و معاملاتشان در بخش محصولات فلزی همراه بودند. دلیل این مدعا را می‌توان کاهش قیمت نمادهای فلزی معدنی در روز جاری دانست این نمادها که امروز را با معاملاتی به ارزش 75 میلیارد تومان به اتمام رساندند. در مقایسه این گروه با سایر نمادهای حاضر در بازار می‌توان اینطور قلمداد کرد که نمادهای دیگر بازار بیشتر تحت تاثیر شرایط داخلی قرار داشتند. با نگاهی به معاملات گروه فراورده‌های نفتی در می‌یابیم که امروز از قیمت پالایشی‌ها نیز کاسته شد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که در روز گذشته قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال افزایش یافت و به 64 دلار رسید.

اما از همه نمادها که بگذریم امروز رتبه نخست ارزش معاملات در میان گروه‌های مختلف به گروه خودرو رسید. ارزش 21 میلیارد تومانی معاملات «خپارس» در این روز سبب شد تا گروه یاد شده در کنار معاملات نمادهایی مانند «خساپا» و «خودرو» داد و ستدهای این روز را در حالی به پایان ببرد که 532 میلیون سهم به ارزش 107 میلیارد تومان در نمادهای خودرویی معامله شده بود.

پس از گروه خودرویی شیمیایی‌ها قرار داشتند که ارزش معاملاتشان از 105 میلیارد تومان فراتر نرفت. بیشترین ارزش معاملات را در میان نمادهای این گروه شاراک داشت، این نماد امروز را در حالی به پایان برد که 32 میلیون سهم از سهام آن به ارزش 22 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. با این حال بیشترین تاثیر بر شاخص بورس تهران را نماد «فارس» گذاشت. این نماد که روز جاری را با قیمت 588 تومان به اتمام رساند، به تنهایی 468 واحد از ارتفاع شاخص بورس کاست.

ارزش و حجم معاملات سایر گروه‌های بورسی را در جدول زیر مشاهده کنید:

WhatsApp Image 2019-07-06 at 05.38.44(1)

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها