ورود نیسان و تویوتا با دو رویکرد متفاوت به متاورس

گسترش فعالیت در متاورس به یک ترند در بین برند ها و شرکت های بزرگ تبدیل شده است . این بار دو خودروساز بزرگ جهان یعنی نیسان و تویوتا نیز به فعالیت در متاورس پرداخته اند .
در 22 آوریل، خودروسازان ژاپنی نیسان و تویوتا ورود خود به متاورس را برای ارائه تجربیات مجازی جدید به کاربران خود، سازماندهی رویدادهای دیجیتال و ایجاد دفاتر خدمات مشتری مجازی اعلام کردند.
بر اساس گزارش روزنامه ژاپنی Nikkei Asia، هر دو شرکت به دنبال نوآوری در Metaverse هستند و نمایشگاههای همهجانبهای از اتومبیلهای خود را از طریق استفاده از واقعیت مجازی (VR) ارائه میکنند، همه اینها به لطف مشارکت آنها با استارتآپ توسعهدهنده بازیهای ویدیویی VRChat است.
نیسان بر ایجاد اتاق های واقعیت مجازی برای مشتریان خود تمرکز خواهد کرد. در مقابل، تویوتا بر روی محیط های کاری از راه دور تمرکز خواهد کرد و دفاتری را برای پرسنل خود ایجاد می کند، جایی که آنها می توانند با استفاده از آواتارهای خود درباره پیشرفت های فنی بحث کنند.
“از آنجایی که افراد بیشتری به دلیل ویروس کرونا از خانه کار می کنند، ما به کارمندان جوان و سایرین گزینه های ارتباطی در شرکت ارائه می دهیم.”
در حال حاضر، نیسان و تویوتا به طور رسمی اعلام نکرده اند که دفاتر جدید خود را در کدام متاورس راه اندازی خواهند کرد.