تولید شیل امریکا از رشد تقاضای جهانی جلو می‌زند

تولید شیل امریکا از رشد تقاضای جهانی جلو می‌زند
خلاصه اخبار

بانک آمریکایی گلدمن ساکس در گزارش جدیدی پیش بینی کرد رشد تولید نفت شیل آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۰ از رشد تقاضای جهانی پیش خواهد افتاد و با وجود محدودیت‌های تولید اعمال شده از سوی اوپک، رشد قیمت‌های نفت را محدود می‌کند.

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، تمایل اوپک برای واگذار کردن سهم بازار احتمالا روند نزولی قیمت‌ها را محدود خواهد کرد. از این‌رو گلدمن ساکس دورنمای قیمت سال ۲۰۲۰ را تغییر نداد و همچنان انتظار دارد قیمت نفت برنت حدود ۶۰ دلار و وست تگزاس اینترمدیت ۵۵ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه باشد. بر اساس گزارش رویترز، اوپک و متحدانش که در راس آنها روسیه قرار دارد هفته گذشته موافقت کردند کاهش تولید نفت را تا مارس سال ۲۰۲۰ ادامه دهند. تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی نوشتند: استراتژی خروج از توافق کاهش تولید نفت مورد بحث قرار نگرفته و باید دید آیا تصمیم برای تمدید کاهش تولید باعث تسهیل رشد شیل و در نتیجه ضرورت کاهش بیشتر تولید این گروه در سال ۲۰۲۰ می‌شود. نرخ رشد سریع شیل در یک دهه گذشته، جریان تجارت را تغییر داده و اوپک را وادار کرده است برای تقویت قیمت‌ها، تولید خود را محدود کند. البته پیش‌بینی چهار شرکت تحقیقاتی انرژی و دولت آمریکا نشان می‌دهد نرخ رشد سریع صنعت نفت شیل آمریکا احتمالا سال گذشته به پیک خود رسید و به دلیل درخواست سود مالی از سوی سرمایه‌گذاران بر سر افزایش تولید، آهسته شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها