توجه به مدیریت دارایی‌های فیزیکی در نفت خزر

توجه به مدیریت دارایی‌های فیزیکی در نفت خزر

به گزارش سیگنال به نقل از شانا،

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت خزر، مهرداد اکبری، معاون این شرکت در نشستی مشترک با رؤسای منطقه عملیاتی خزر در بهشهر، به جایگاه مهم شرکت نفت خزر در شمال کشور اشاره کرد و گفت: روزآمد بودن، چابکی و آمادگی شرکت نفت خزر در پیشبرد همکاری‌های منطقه‌ای نقش حیاتی دارد و از این رو تلاش کارکنان منطقه عملیاتی در حفظ و نگهداری ناوگان دریایی به‌عنوان دارایی مهم شرکت ملی نفت ایران در دریای خزر حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه باید نگاه‌ها به خزر صنعتی معطوف شود، به الزام رعایت نظام‌نامه مدیریت دارایی فیزیکی در صنعت نفت اشاره و عنوان کرد: شرکت نفت خزر با تهیه زمینه‌های لازم و ایجاد نرم‌افزار مورد نظر، جزو شرکت‌های پیشرو در زمینه رعایت نظام‌نامه مدیریت دارایی فیزیکی صنعت نفت است.

اکبری تصریح کرد: مدیریت یکپارچه دارایی‌ها در صنعت نفت به کاهش هزینه‌ها، افزایش طول عمر تاسیسات و تجهیزات، افزایش بهره‌وری، افزایش ایمنی، مصرف بهینه انرژی و بهبود تعامل با محیط زیست می‌انجامد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع آرشیو فنی در منطقه عملیاتی خزر گفت: سیستم جدید تحت عنوان p.m.p در مدیریت پروژه‌ها بیانگر این موضوع است که در این سیستم همه امکانات، تجهیزات، اسناد و مدارک شرکت که همان دارایی‌های موجود هستند حائز اهمیت است و باید به آن با نگاه علمی‌تر پرداخته شود.

معاون مدیرعامل شرکت نفت خزر ابراز امیدواری کرد که با توجه به کسب توانمندی‌های علمی و ارتقای ظرفیت‌های اجرایی در صنایع فراساحل خطه شمال کشور، از طریق تقویت زیرساخت‌ها در امور لجستیک دریایی گام‌های مؤثری در زمینه فعالیت‌های اکتشافی در آب‌های عمیق دریای خزر و تحقق اهداف جمهوری اسلامی در این حوزه برداشته شود.

راه‌اندازی مرکز اسناد در نفت خزر

محمد ترابی، رئیس منطقه عملیاتی نفت خزر نیز در این نشست با اشاره به تاسیس مرکز اسناد در این منطقه عملیاتی گفت: با توجه به دستورعمل‌های موجود در صنعت نفت مبنی بر راه‌اندازی آرشیو اسناد فنی و اختصاص فضای مورد نیاز بر اساس استانداردهای لازم، با همکاری اچ‌اس‌ئی اقدام به راه‌اندازی مرکز اسناد کردیم.

وی تصریح کرد: در مناطق عملیاتی صنعت نفت در اثر وقوع حوادثی همچون آتش‌سوزی بارها شاهد معدوم شدن اطلاعات یک سازمان بوده‌ایم، از این رو با شناسایی نقاط ضعف نسبت به آرشیو فنی موجود در منطقه عملیاتی خزر مکاتبات مؤثری در حوزه پدافند غیرعامل و ایمنی برای تامین اعتبار، به‌روزرسانی و برطرف کردن موانع با شرکت ملی نفت ایران داشته‌ایم که بر این اساس با همکاری واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات و اچ‌اس‌ئی توانستیم سیستم‌های موجود در منطقه اعم از اتاق سرور آی‌تی و مدیریت بحران را تجمیع و به سیستمی واحد تبدیل کنیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.