تغییر نگاه مردم به بخش بیمه ماموریت اصلی روابط عمومی‌ها

تغییر نگاه مردم به بخش بیمه ماموریت اصلی روابط عمومی‌ها
خلاصه اخبار

در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های صنعت بیمه کشور که به میزبانی بیمه تعاون برگزار شد بر نقش روابط عمومی‌ها در تغییر نگاه جامعه به صنعت بیمه تاکید شد.نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران هیات همراه و مدیران روابط عمومی صنعت بیمه برگزار می‌شود.

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، مصطفی زندی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه و چگونگی حضور شرکت‌های بیمه در نمایشگاه، به تشریح برنامه‌های آتی شورای روابط عمومی‌های صنعت بیمه اشاره کرد.زندی گفت: نقطه عطف این نمایشگاه وجود کارگاه‌های آموزشی و تخصصی بود که توسط بیمه مرکزی و با همکاری شرکت‌های دیگر برگزار شد و امیدوارم در نمایشگاه‌های آتی هم این رویه، کامل‌تر و پربارتر ادامه پیدا کند.


مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون نیز شورای روابط عمومی‌ها را از مهم‌ترین و موثرترین نشست‌ها و کارگروه‌های فعال در صنعت بیمه برشمرد و گفت: وجود اتحاد و انسجام در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات موثر این شورا درخصوص مباحث فرهنگی مرتبط با صنعت، یکی از دلایل مهم برتری آن نسبت به کارگروه‌های دیگر فعال در این عرصه است.

او افزود: همه ما می‌دانیم که صنعت بیمه در کشور ما به جهت مقایسه آن با بیمه جهانی و هم به لحاظ عدم وجود رتبه مناسب در اقتصاد داخلی کشور در جایگاه واقعی خود قرار ندارد. به این شکل که ما از نظر تولید ناخالص ملی داخلی در هر رتبه‌ای که در جهان قرار داشته باشیم، صنعت بیمه در آن جایگاه قرار ندارد. این نشان‌دهنده این است که بیمه در کشور ما از بقیه بخش‌های اقتصادی در طول ۸۰ سال حیات خود دچار عقب‌افتادگی شده است.

وی نقش روابط عمومی‌ها در راستای ارتقای صنعت بیمه از لحاظ عملکردی و هم از نظر جایگاه اصلی آن در افکار عمومی را مهم تلقی کرده و ادامه داد: در بحث تصادفات جاده‌ای که صنعت بیمه به شدت درگیر آن است، کمک روابط عمومی‌های این صنعت است که می‌تواند نتایج مطلوبی را در مسیر اعتلای فرهنگ بیمه در جامعه حاصل کند.مظلومی گسترش شبکه‌های اجتماعی و توسعه رسانه‌های مجازی را ابزار بسیار مناسبی دانست که روابط عمومی‌ها می‌توانند از طریق آن بر حساسیت‌های افراد به بروز خسارت‌های ناشی از اتفاقات طبیعی و انسانی که در اثر نبود بیمه به‌عنوان یک امر ملزم در میان خانواده‌ها به‌وجود می‌آید بهره ببرند.

او با اشاره به واژه «جیب گشاد» به‌عنوان یک اصطلاح در جهان بیمه اظهار کرد: این اصطلاح به این معنا است که جامعه و نهادها به صنعت بیمه به‌عنوان یک جیب گشاد برای مطالبه خسارت‌های خود تحت هر شرایطی نگاه می‌کنند. این نگاه تاسف‌بار به صنعت بیمه، موجب خسران شرکت‌های فعال این عرصه شده است که تغییر این وضعیت از ماموریت‌های مهم روابط عمومی‌ها می‌تواند تلقی شود که آن هم نیازمند یک برنامه مدون برای فرهنگ‌سازی است.

منبع: donya-e-eqtesad.com