تدوام حرکت سکه در مدار دلار / سکه ۱۳۵ هزار تومان گران شد

تدوام حرکت سکه در مدار دلار / سکه ۱۳۵ هزار تومان گران شد

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، طی هفته‌های اخیر دلار به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و در حالی که معامله‌گران در بازار ارز در انتظار عبور قیمت دلار از مرز 14 هزارتومان هستند، سکه هم با طی همین روند افزایشی همچنان مسیر حرکتی بازار ارز را دنبال می‌کند. در این میان اما بازار سهام در مسیر عکس این دو بازار گام برمی‌دارد.

در این مورد دنیای اقتصاد تحلیل کرده است:دوشنبه نرخ دلار در بازار تهران با رشد مجموعا 5/ 1 درصدی طی یکشنبه و دوشنبه، نهایتا به سطح 13 هزار و 940 تومان رسید. نرخ ارز از پنج‌شنبه گذشته رالی صعودی خود را آغاز کرد و طی 4 روز کاری اخیر بیش از 2 درصد رشد کرده است. با وجود رشد مجموعا 200 تومانی دلار بازار آزاد در یکشنبه و دوشنبه، نرخ صرافی‌های رسمی طی این دو روز تنها 100 تومان افزایش یافت. رئیس‌کل بانک‌مرکزی پیش‌تر نوسانات اخیر بازار ارز را ناشی از شایعه‌سازی سفته‌بازان درباره FATF دانست و تاکید کرد تصمیم آتی FATF تاثیر چشمگیری بر شرایط ارزی کشور نخواهد داشت. در سوی دیگر نرخ دلار در سامانه نیما همچنان صعودی است و برخی فعالان از افزایش تقاضا در این سامانه خبر داده‌اند.

اوج‌گیری سکه در کانال جدید

هر سکه طرح جدید دوشنبه به قیمت 5 میلیون و 80 هزار تومان معامله شد. سکه‌بازان از پنج‌شنبه گذشته تا دوشنبه هفته جاری شاهد رشد 135 هزار تومانی (7/ 2 درصدی) قیمت سکه بودند. طی همین مدت نرخ دلار بازار آزاد هم 5/ 2 درصد افزایش یافت. البته رشد قیمت طلا در بازار جهانی هم در صعود قیمت سکه بی‌تاثیر نبود. با وجود این، تا عصر سه‌شنبه درحالی‌که بازارهای داخلی تعطیل بودند، اونس طلا در دادوستدهای بازار جهانی بیش از 2 دلار افت قیمت را تجربه کرد. انتظار می‌رود چهارشنبه نگاه فعالان بازار سکه همچون گذشته بیش از هر چیز به تغییرات نرخ ارز باشد و افت قیمت طلای جهانی (در صورت تداوم) حداکثر بتواند نقش سرعت‌گیر را در قیمت سکه داشته باشد.

عقبگرد بورس از قله تاریخی

دوشنبه بورس تهران جدی‌ترین ریزش خود طی 5 هفته اخیر را تجربه کرد. در این روز شاخص کل بازار سهام با افت 7467 واحدی (معادل 6/ 1 درصد) به کانال 447 هزار برگشت. کاهش 5/ 1 درصدی شاخص کل هموزن هم از عقب‌نشینی دسته‌جمعی نمادهای بورسی خبر می‌داد. در این بین گروه‌های پالایشی و خودرو بیشترین فشار فروش را تجربه کردند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.