بکت قراردادهای آتی فیزیکی بیت کوین را از ماه جولای آزمایش می‌کند

بکت قراردادهای آتی فیزیکی بیت کوین را از ماه جولای آزمایش می‌کند
خلاصه اخبار

بکت (Bakkt)، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌هایی که قرار است در حوزه قراردادهای آتی بیت کوین فعالیت کند، به‌تازگی اعلام کرده است که گام‌های مهمی در عرضه قراردادهای آتی فیزیکی بیت کوین برداشته است. به گفته تحلیلگران، این خبر موجب افزایش شدید قیمت بیت کوین شده است. در ادامه با ارزدیجیتال همراه باشید.

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، «کلی لوفلر» (Kelly Loeffler)، مدیرعامل بکت با انتشار پستی در وبلاگ بکت اعلام کرد که طی همکاری بسیار نزدیک با کمیسیون معاملات آتی کالا ایالات‌متحده (CFTC)، به‌عنوان مرجع قانون‌گذار در نظارت بر قراردادهای مالی و محصولات مرتبط، قرار است تا قراردادهای آتی بیت کوین را در تابستان سال جاری میلادی به عرصه آزمایش بگذارند.
تا به اینجا تاریخ دقیقی از عرضه قراردادهای آتی بیت کوین به‌صورت فیزیکی منتظر نشده و لوفلر نیز به‌صراحت در ارتباط با قبول درخواستی مبنی با نگهداری بیت کوین‌های شرکت توسط خود شرکت و ذخایر شرکت مادر آن (ICE Clear US)، توسط این کمیسیون حرفی به میان نیاورد.
به‌جای انجام چنین کاری، بکت موظف است تا قراردادهای آتی بیت کوین و محصولات مرتبط با آن را تضمین کند. این بدان معناست که CFTC پیشنهادهای ارائه شده را برای عدم داشتن مقایرت با قوانین بررسی می‌کند. درصورتی‌که این مرجع قانون‌گذار هرگونه مشکلی را طی ضرب العجل ده روزه پیدا نکند، امکان ادامه کار توسط بکت فراهم خواهد شد.

بکت قراردادهای آتی فیزیکی بیت کوین را از ماه جولای آزمایش می‌کند

در سال ۲۰۱۷ هم دو گروه تجاری CME و Cboe هر دو قراردادهای آتی بیت کوین خود را خودشان تضمین کرده بودند. با این حال، برخلاف CME و Cboe، بکت به جای پول نقد معادل، بر اساس یک زمان انقضا، بیت کوین واقعی تحویل خواهد داد.
یک فرد آگاه به روند انجام کار توسط بکت که نخواسته نامش فاش شود در صحبت‌هایی با وب‌سایت «کوین دسک»، اعلام کرد که شرکت هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه نهایی خدمات خود ارائه نکرده، اما احتمال نمی‌رود که کمیسیون معاملات آتی، اعتراض و مخالفتی با طرح پیشنهادشده مطرح کند. این فرد در ادامه افزود:
ما [شرکت] تضمین را اجرا کردیم. چیزی که در پست وبلاگ آمده و چیزی که قصد اعلامش را داشته این بوده که دو درخواست در کمیسیون معاملات آتی ثبت کردیم، یک قرارداد روزانه و یک قرارداد ماهانه و بعد از ده روز، آنها توانایی اعطای تضمین را نسبت به قراردادها خواهند داشت.
ICE دوشنبه، با انتشار دو سند جداگانه اقدام به بیان جزئیات کاملی از روند تضمین توسط شرکت و فهرست‌نویسی را برای دو محصول جدید خود منتشر کرد.
در این پست وبلاگ، لوفلر اعلام کرده است طی هفته‌های آینده با همکاری مشتری‌های خود، بکار گیری و قبول قراردادها و امانتداری را آزمایش خواهیم کرد. این آزمایش از ماه جولای آغاز خواهد شد:
انتظار داریم که انجام آزمایش این اطمینان را به مشتری‌های مان بدهد که می‌توانند مدل تجارت و تضمین ما را امتحان کنند. سیستمی که برای جلب رضایت آنها ساخته‌شده است. اطلاعات بیشتر طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

لوفلر در ادامه به بیان اطلاعات بیشتری از محصولات جدید شرکت بکت پرداخت.

بکت قراردادهای آتی فیزیکی بیت کوین را از ماه جولای آزمایش می‌کند

کلی لوفلر، مدیرعامل بکت

در مورد اول، بکت دو قرارداد آتی جدید را در فهرست خود اضافه خواهد کرد: یک قرارداد آتی بیت کوین که به کاربران این امکان را می‌دهد که طی همان روز تراکنش‌های خود را در بازار صورت دهند. قرارداد بعدی با عنوان قرارداد آتی ماهانه با نمونه اولیه ارائه‌شده توسط بکت کمی تفاوت دارد.
بکت همچنین ۳۵ میلیون دلار از سرمایه‌های خود را در قالب یک مدل آبشاری به‌منظور حفاظت از قراردادها و تضمین آنها بکار خواهد گرفت. به عقیده بکت چنین کاری موجب افزایش اعتماد مشتری‌ها و همسو شدن نیازهای بازار، مشتری‌ها و این شرکت‌ها خواهد شد و مبادله‌ای مطمئن را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.
به‌علاوه، بکت قصد دارد تا به‌منظور ایجاد خدمات تضمینی، متولیان تائید شده‌ای را استخدام کند. صد البته انجام و اجرای چنین کاری مستلزم تائید مراجع قانون‌گذار خواهد بود.
فردی که پیش‌تر از آن یاد شد به کوین دسک اعلام کرده که بکت بیشتر به دنبال کسب مجوزهای لازم از وزارت اقتصاد آمریکا به‌منظور ایجاد یک شرکت امین (Trust Company) است تا یک مجوز فدرال.

منبع :arzdigital.com