برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه “هرمز”

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه “هرمز”
خلاصه اخبار

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد هرمزگان جنوب، ضمن تصویب صورت‌های مالی شرکت در سال مالی ۹۷، ۱۱۰ ریال سود به ازای هر سهم میان سهامداران تقسیم شد.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد هرمزگان جنوب، ضمن تصویب صورت‌های مالی شرکت در سال مالی ۹۷، ۱۱۰ ریال سود به ازای هر سهم میان سهامداران تقسیم شد. 

در ابتدای این مجمع که با حضور بیش از ۹۸ درصد صاحبان سهام در هتل هرمز بندرعباس برگزار شد، فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان جنوب، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سالانه هیات‌مدیره، تصریح کرد: دریافت تندیس ساخت محصول نوآوری برتر ایرانی، کسب عنوان شرکت پیشرو در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران، دریافت تقدیرنامه دو ستاره جایزه ملی تعالی سازمانی ایران، گواهی ملی حمایت از مصرف‌کنندگان، کسب عنوان صادر کننده نمونه استانی دریافت و دریافت نشان لیاقت حمایت از تولید ملی ، تنها بخشی از افتخارات فولاد هرمزگان جنوب در سال ۱۳۹۷ است.

وی با اشاره به دستاوردهای این مجموعه در سال ۹۷، گفت: کاهش مصرف الکترود در کوره‌های قوس الکتریکی، ایجاد و راه اندازی سیستم اطلاعاتی بومی سازی، جذب درآمد از فروش اقلام مازاد به میزان ۶۳۵ میلیارد ریال و … از جمله دستاوردهای ما در سال ۹۷ بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان جنوب ضمن اشاره به کسب گواهینامه iso 50001 در سال ۹۷ در زمینه مدیریت بهینه مصرف انرژی، به نحوه صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی در شرکت فولاد هرمزگان درسال ۹۷ پرداخت و گفت: در زمینه کاهش میزان مصرف برق اقدام‌های قابل توجهی انجام گرفته که می‌توان به کاهش ۳۰۰ میلیارد ریالی هزینه برق مصرفی مجتمع از طریق تامین برق از شرکت خصوصی به میزان ۱۵۰ مگاوات توان اکتیو در سال ۹۶ و ۹۷، صرفه‌جویی و کاهش هزینه به مبلغ ۴۴۰ هزار یورو با تغییر تب چنجر ترانس‌های پست SMP از OFF-LOAD به ON-LOAD جهت عدم توقف تولید و جلوگیری از حادثه و انفجار ترانس‌ها، صرفه‌جویی و کاهش هزینه به مبلغ ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در هزینه‌های برق مصرفی در ۶ ماهه دوم سال ۹۷ از طریق بررسی و پیش‌بینی میزان برق مصرفی و انتخاب گزینه مناسب از تعرفه‌های وزارت نیرو اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان جنوب با بیان اینکه این شرکت با تولید ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۲۷۶ تن فولاد در سال، چهارمین تولید کننده بزرگ فولاد در کشور محسوب می‌شود، افزود: تختال مهم‌ترین محصول فولاد هرمزگان جنوب است که در سال ۹۷ با تغییر ۳۲ هزار و ۳۴ تن نسبت به سال قبل، افزایش ۲٫۲۷درصدی را ثبت کرد.

ارزانی همچنین با اشاره به عملکرد شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، گفت: کمک به آزادسازی مددجویان، کمک به زلزله زدگان، همکاری با سازمان بسیج کارگری، از جمله مهم ترین فعالیت‌های فولاد هرمزگان جنوب در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اقتصاد مبنی بر طرح‌های توسعه‌ای شرکت، اعلام کرد: طرح توسعه ۳ میلیون تن فولاد هرمزگان با کنسرسیوم SMS-IRITEC به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران، با وجود دریافت مجوزهای لازم، معلق شد. اما در تلاش هستیم تا در آینده ضمن همکاری با دیگر شرکت‌های فعال در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، نسبت به افزایش ظرفیت تولید اقدام کنیم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان ادامه داد: از ظرفیت‌های شرکت‌های منطقه خلیج فارس مانند کاوه جنوب، صبانور و مادکوش استفاده خواهیم کرد تا از موازی کاری در سرمایه گذاری‌ها جلوگیری شود. بهتر است تامین کنندگان مواد اولیه مانند گل گهر هم به این زنجیره اضافه شوند.

ارزانی درباره اهداف این شرکت در سال ۹۸، گفت: توسعه صادرات به بازارهای جهانی، توسعه سبد محصولات، ارتقای عملکرد زیست محیطی، توسعه ظرفیت‌های تولید و پشتیبانی و … مهم ترین اهداف ما در سال جاری است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره دست یابی ایران به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴، گفت: ایران در سال ۹۷، ۲۵ میلیون تن فولاد تولید کرد؛ به نظرم وضعیت و بسترهای لازم به منظور رسیدن به ۵۵ میلیون تن فراهم نبوده و چنانچه بخواهیم به اهداف یاد شده در برنامه توسعه برسیم، دولت باید ابتدا زیرساخت‌های آن را در کشور ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان جنوب با بیان اینکه سودآوری فولاد هرمزگان ناشی از درک متقابل و اقدامات راهبردی است، افزود: فولاد هرمزگان کار ویژه‌ای بر روی مدیریت هزینه‌ها انجام داده و یکی از نتایج این امر، کاهش شدید مصرف الکترود در فولاد هرمزگان بوده است.

وی افزود: سودآوری فولاد هرمزگان ناشی از درک متقابل و اقدامات راهبردی به منظور اهداف راهبردی شرکت است. کمیته‌های تحول شرکت فولاد هرمزگان نیز در این راستا فعال است و مستمر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در این مجمع، روزنامه‌ «دنیای‌اقتصاد» به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت انتخاب شد. همچنین موسسه حسابرسی بهراد مشار به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، رضا یزدخواستی رییس مجمع، سیدحسین معصومی دبیر مجمع، فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان جنوب، مهدی تولانیان ناظر اول، مرتضی شعبانی ناظر دوم، محمد خلیل زاده نماینده سازمان بورس و رضا یعقوبی نماینده موسسه حسابرسی بهراد مشار، هیات رئیسه این مجمع را تشکیل دادند.

 
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها