اصلاح نظام بانکی در بانک‌های دولتی کلید خورد/ اجرای صندوق‌های مکانیزه فروش تا پایان سال

اصلاح نظام بانکی در بانک‌های دولتی کلید خورد/ اجرای صندوق‌های مکانیزه فروش تا پایان سال
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه شب گذشته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای اصلاح نظام بانکی کشور اظهار کرد: به دنبال اجرای دستور رئیس جمهور و تاکید به بنده به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی که اصلاح نظام […]

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه شب گذشته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای اصلاح نظام بانکی کشور اظهار کرد: به دنبال اجرای دستور رئیس جمهور و تاکید به بنده به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی که اصلاح نظام بانکی باید جزء نخستین اولویت‌های ما قرار گیرد، ما کارگروهی را تشکیل دادیم و با واکاوی تجربیات گذشته، با رویکرد افزایش قابلیت اجرایی، طرحی تهیه شد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در این طرح ناترازی بانک‌ها، مطالبات معوق بانک‌ها از بخش خصوصی و دولتی، افزایش سرمایه و کفایت بانک‌ها، حاکمیت شرکتی، سبک کردن دارایی بانک‌ها از دارایی‌های منجمد یا همان دارایی سمی و اصلاح مدیریت داخلی بانک‌ها مورد توجه قرار گرفته است و در چندین جلسه نظرات مشاورین، بخش خصوصی و صاحبنظران دانشگاهی اخذ شده و در انتظار طی شدن مراحل هستیم.

دژپسند با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی در بانک‌های دولتی آغاز شده است گفت: پنج‌شنبه گذشته جلسه مفصلی با مدیران عامل بانک‌ها داشتیم تا گام‌های لازم برای اصلاح نظام بانکی برای تشکیل یک بانک کارا را انجام دهیم.

به گفته وی یکی از مباحت مطرح شده در این جلسه دیجیتالی کردن بانک‌ها بوده است که با عملیاتی شدن آن، هم هزینه‌های بانکی کاهش می‌یابد و هم توان ارائه خدمات رشد خواهد کرد و در نهایت منجر به دیواره شیشه‌ای و سالم‌سازی بانک‌ها خواهد شد.

صندوق‌های مکانیزه فروش امسال اجرایی می‌شود

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی درباره زمان بکارگیری صندوق‌های مکانیزه فروش نیز گفت: شورای محترم نگهبان، بعد از بررسی این موضوع، 2 ایراد را به آن وارد کرده است و در حال حاضر برای رفع این 2 ایراد، به مجلس بازگشته است که پس از رفع آن‌ها، ابلاغ شده و به قانون تبدیل می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال باید منتظر اجرایی شدن آن باشیم یا خیر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 2 ایراد مطرح شده، ایرادات جزئی است حتماً این 2 ایراد رفع خواهد شد و امسال اجرایی می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.