اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم بهمن ماه 1398)

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم بهمن ماه 1398)
خلاصه اخبار

شرکت‌های بیمه کشور چین برای پرداخت خسارت به افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند از فناوری بلاکچین استفاده می‌کند.

بیت کوین در سبد پیشنهادی مشاوران اقتصادی

شرکت مدیریت سرمایه ون‌اک (VanEck) در پروپوزالی که در تاریخ 29 ژانویه منتشر شده است، به موسسات مالی پیشنهاد کرده است تا درصدی از پورتفوی خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص دهند.

پای بلاکچین به کرونا نیز باز شد

شرکت‌های بیمه کشور چین برای پرداخت خسارت به افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند از فناوری بلاکچین استفاده می‌کند.

پامپلیانو: بیت‌کوین به 100 هزار دلار خواهد رسید

آنتونی پامپلیانو که یکی از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری دیجیتال مورگان کریک است، پیش بینی کرده که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال 2021 به 100 هزار دلار خواهد رسید. وی کاهش عرضه و افزایش تقاضا را دلیل اصلی این پیش بینی عنوان کرده است.

صرافی کوین بیس در توییتر از بیتکوین به عنوان طلای دیجیتال یاد کرد.

صرافی کوین بیس در توییتر خود نزدیک شدن به هاوینگ پیش روی بیت کوین در سه ماه آینده را عاملی برای مقایسه با طلا عنوان کرده است. این موضوع طوفان توییتری را به همراه داشته اشت.

هکرها گسترده‌ترین حمله تاریخ ایران را علیه زیرساخت‌های کشور انجام دادند.

حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات در این رابطه گفت:

“هکرهای اجاره‌ای، امروز (19 بهمن ماه) گسترده‌ترین حمله تجربه شده در تاریخ ایران را علیه زیرساخت‌های کشور اجرا کردند. میلیون‌ها مبدا، میلیون‌ها مقصد را هدف گرفته‌اند و با حمله SYN flood با نرخ ۱۸۰ میلیون PPS به دنبال اختلال سراسری در شبکه اینترنت ایران هستند. حمله دفع‌شده و دارند به دیوار می‌خورند.”

ابراز نگرانی مقامات ژاپنی در مورد ارز دیجیتال ملی چین

 آکیرا آماری وزیر سابق اقتصاد ژاپن در جلسه‌ای که در این مورد با قانون‌گذاران ژاپنی داشت گفت:

ژاپن باید در زمینه ارز دیجیتال با پشتوانه بانک مرکزی (CBDC) همکاری نزدیکی با امریکا داشته باشد. ما باید از امریکا بخواهیم این موضوع را در دستور کار جلسه آینده گروه  G7 قرار دهد.

ویروس کرونا برای ماینینگ چین دردسر ساز شده است

مدیر عامل BTC.top در روز 4م فوریه اعلام کرد که تمامی دستگاه‌های ماینینگ یکی از مزارع ماینینگ این شرکت متوقف شده‌اند. شرکت‌های بیت مین و کنان نیز تحویل سفارشات خود را تا دهم فوریه به تاخیر انداخته‌اند.

گله‌مندی فعالان عرصه ماینینگ از شرایط قانون‌گذاری این صنعت در ایران

محمد رضا شرفی رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین ایران: برخورد قهری با استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال درون کشور ادامه دارد. صنعت استخراج را گروههایی خاص مصادره کردند که اصل فعالیت آنان، منافعی را برای کشور به همراه ندارد.

واریزی بیت‌کوین به صرافی‌های ارز دیجیتال روز به روز در حال کاهش است.

واریزی بیت‌کوین از کیف پول‌ها به صرافی‌های ارز دیجیتال به کمترین میزان خود در سه سال گذشته رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد دارندگان ارزهای دیجیتال تمایل چندانی به فروش و ترید سرمایه خود ندارند و عمدتا دید بلند مدت دارند.

روند صعودی استقبال جهانی از ارزهای دیجیتال

تعداد تراکنش‌های شبکه بلاکچین بیت‌کوین از مرز 500 میلیون عبور کرد.

صرافی بایننس امکان مبادلات چهار ارز دیجیتال از طریق روبل روسیه را فراهم کرد

طبق بیانیه‌ای که این صرافی در تاریخ 5م فوریه منتشر نموده است، از این پس کاربران می‌توانند بیت‌کوین (BTC)، اتریوم(ETH)، بایننس کوین (BNB) و ریپل (XRP) را از با روبل روسیه نیز خرید و فروش کنند.

هکرهای کره شمالی بار دیگر در بازار کریپتوکارنسی خبرساز شدند

این بار سایت چینالیسیس خبر از طرحی جدید داد. گروه لازاروس کره شمالی در اقدامی عجیب به ایجاد رباتی جهت معاملات واقعی ارزهای دیجیتال پرداختند و از طریق بدافزارهای مختلف به سیستم‌های کاربران رسوخ کرده و کلید خصوصی آنها را سرقت کرده‌اند.

تمایل بانک مرکزی اروپا به ارز دیجیتال با پشتوانه بانک مرکزی

لیال برینارد از اعضای هیات مدیره فدرال رزرو، در سخنرانی که در سمپوزیوم آینده ارزهای دیجیتال که توسط Stanford Graduate School of Business برگزار شد، اعلام کرد بانک مرکزی امریکا در حال حاضر نسبت به گذشته تمایل بیشتری در ایجاد ارز دیجیتال با پشتوانه بانک مرکزی (CBDC) دارد.

تام لی : قیمت بیت کوین تا تابستان سال جاری میلادی به 27000 دلار خواهد رسید.

مدیر گروه مشاوران شرکت فاندسترت در مصاحبه با یاهو فایننس گفت: قیمت بیت کوین در شش ماه آینده حداقل 200 درصد رشد را تجربه خواهد کرد.

دستگیری اعضای شرکت‌های هرمی سرمایه‌گذاری در ترکیه

16 ایرانی به اتهام کلاهبرداری در شرکت‌های هرمی در ترکیه دستگیر شدند. این افراد از اعضای شرکت هایی چون یونی فاندز، ورلد واید انرژی و … بودند.

افزایش مصرف برق در پی استخراج غیر قانونی در اصفهان

به گفته مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان، استخراج غیر مجاز ارزهای دیجیتال در این استان عامل افزایش 13 درصدی مصرف برق بوده است. این موضوع در تابستان می‌تواند دردسر ساز باشد.

بیت‌ پی از ارزهای دیجیتال بیشتری پشتیبانی خواهد کرد

شرکت خدمات پرداخت ارزهای دیجیتال بیت پی اعلام کرده است که به زودی از ارزهای دیجیتال بیشتر و همچنین شبکه لایتنینگ، پشتیبانی خواهد کرد.

سرقت اطلاعات شرکت‌های حقوقی امریکا توسط هکرها

هکرها اطلاعات 5 شرکت حقوقی در امریکا را به سرقت برده و رمزنگاری کردند. در این اقدام که در یکم فوریه رخ داد، این گروه از شرکت‌هایی که دیتایشان به سرقت رفته است، در دو مرحله یک میلیون دلار باج‌خواهی کردند. مرحله اول جهت بازیابی اطلاعات و مرحله دوم برای عدم  فروش آن‌ها در دارک وب.

محدودیت برداشت کاربران صرافی کوین بیس

برخی از کاربران صرافی امریکایی کوین بیس در روزهای اخیر با مشکل محدودیت برداشت مواجه شده‌اند. این صرافی هنوز پاسخ روشنی به مشکل ایجاد شده نداده است.

جیانکارلو: سقوط سیستم‌های مالی دنیا نزدیک است.

کریس جیانکارلو، رئیس سابق کمیسیون معاملات آتی امریکا (CFTC): سیستم‌های فعلی مالی دنیا به زودی منسوخ خواهند شد و در آینده‌ای نزدیک شاهد ظهور دلار دیجیتال خواهیم بود.

افزایش سرمایه‌گذاری بر روی استیبل‌کوین‌ها

تحلیل سایت مساری نشان می‌دهد در سه ماهه اخیر سال 2019، حدود  6 میلیارد دلار سرمایه به سمت استیبل‌کوین‌ها سرازیر شده است. این سرمایه می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به سمت بازار بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های اصلی سرازیر شود. موضوعی که در صورت وقوع، رشد قیمت در بازار را به دنبال خواهد داشت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.